Hej! Hittar ingen tråd om detta riktigt...
Måste man ha någon ställning för en tvättpelare? Vi har tvättmaskin och torktumlare av samma tillverkare. Om fötterna passar, går det att ställa toktumlare direkt på tvättmaskin? Tvättmaskinen är ju inte så lugn, men det är torktumlaren. Alternativt bygger vi upp en bänk över tvättmaskinen, och ställer torktumlaren på bänken, den är ju ganska lätt.
Tankar och råd om tvättpelare??

Range
 
Hej,
jag har min tummlare stående ovanpå tvättmaskin utan speciella anordningar, inga som helst problem, bägge är Miele.
 
Vi ska snart köpa tvättmaskin + tumlare och tänkte ställa dessa på varandra i pelare rakt över golvbrunnen. För att komma åt att rensa brunnen behöver vi ställa pelaren på en plattform (bl a El-Giganten säljer dessa). Vi går i Miele-tankar men blev avrådda från killen på El-Giganten från att ställa Miele-maskiner på plattformen eftersom Miele-maskiner tydligen är betydligt tyngre än andra maskiner. Finns det någon som har tips på var man kan köpa en lite kraftigare plattform?
 
Vi kör helt utan någon ställning, Electrolux maskiner. Visst skakar tvättmaskinen lite, men tumlaren står stadigt!
 
Vi har en lite skarvbit mellan. Den sitter mest där för att ta bort glipan mellan och har ingen låsande funktion.
 
Jag köpte monteringsanordning från Siemens till våra maskiner. Har dock inte monterat det hela ännu, men det inbegriper borrning och skruvning på tvättmaskinen.
 
Rikard,

jag beställde Siemens tvätt + tumlare med monteringssats. Tipsa gärna om det är något man bör tänka på vid hopmonteringen.
 
För 60 spänn köpte jag 4 bra kardborrband med självhäftande baksida. Löste problemet, men då står också tvättmaskinen bra från början.

Alternativen jag fick var visserligen bra (en fästanordning med en utdragbar skiva mellan maskinerna för att lasta ur tvätten på) men kostade kanske en 1500 spänn...

Båda lösningarna hos klipsk fackhandel i Uppsala.
 
Hej,

Ställer mig lite frågande till att det skulle vara problem med Mieles produkter i stapel med tanke på vår egna goda erfarenhet och det faktum att Miele själv har ett säkerhetsbeslag som låser fast den övre placerade maskinen i den undre?

Sålde den mannen inte Miele eller vad låg till grund för det påståendet för det låter märkligt att det skulle bero på vikten.

Vänligen

TMC
 
Jodå, han sålde Miele och menade att det är helt OK att ha Miele i stapel så länge man inte ställer denna Miele-stapel på den plattform som säljs på El-Giganten som tydligen kan vara för klen för den samlade vikten av Miele tvätt + Miele tumlare.
 
Aha, sorry - då tappade du mig någonstans i din första beskrivning.

Då tror jag nog spontant att om skillnaden mellan olika fabrikats vikt påvekrar om en plattform skulle duga eller inte duga, hade jag nog önskat större säkerhetsmarginal än så även om du väljer det lättare fabrikatet...

Vänligen

TMC
 
TMC skrev:
Aha, sorry - då tappade du mig någonstans i din första beskrivning.

Då tror jag nog spontant att om skillnaden mellan olika fabrikats vikt påvekrar om en plattform skulle duga eller inte duga, hade jag nog önskat större säkerhetsmarginal än så även om du väljer det lättare fabrikatet...

Vänligen

TMC
Precis min tanke och det är därför inte ens beställda Siemens-pelare kommer att stå på El-Gigantens plattform (jag valde Siemens framför Miele av andra skäl än huruvida El-Gigantens plattform skulle orka bära upp pelaren eller ej :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.