Jag bor i göteborgsregionen. Jag bygger lösvirke som jag ritat själv.

Var handlar ni andra ert virke?
Byggmax har de bästa priserna jag hittat men är dom tillräckligt bra?
 
Det bästa är att begära in offerter från de bygghandlare som finns i ditt område.
Själv fick jag lägre pris från Hedins än vad byggmax har på materialet till mitt garage.
Finns lite info här samt i den här tråden. http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/97986-materialpriser.html

Tycker själv att Byggmax har lite för stor skillnad i kvalitén på sitt virke och är nöjd med det virke jag fått levererat från Hedins.
 
Tack för den informationen.

Är det någon i göteborg som har bra tipps på byggfirmor eller kanske något sågverk i närheten ?

Mvh Eddie
 
HENRY KARLSSONS SÅG OCH BYGGVAROR har bra virke.
 
W
Polaren byggde nytt hus och begärde in offerter från varenda firma som sållde virke från varberg till trollhättan samt ända mot borås.
Billigast var, hör och häpna. Beijer Bygg i trollhättan. Helt sjukt vilka rabatter de lämnade gentemot sin ordinarie prislista samt levererade fritt till Götet.
 
Jag fick ungefär samma pris från Beijer som Hedins.
Var bara några kronor som skillde dom åt. Det som gjorde att valet föll på Hedins var att jag tyckte att deras säljare var trevligare. Något som betyder mycket för mig. Tycker det är viktigt att kunna ha en bra kontakt och dialog med de jag handlar av.
 
Jag är grymt nöjd med Kungstens bygg. Har fått bra rabatter och de ringer och frågar om längder osv samt har snabba leveranser.

Har tidigare köpt mycket från bejier på ringön men de verkar enbart ha personal som arbetstränar i ordermottagingen vilket gör det lite irriterande.
 
Jag bor inte i Göteborgstrakten, men fick bra pris från Beijers. Dock har det varit ett sanslöst strul med faktureringen... Beijers tog betalt enligt listpris trots offert och tog veckor på sig att rätta till misstaget. Problemet rättades inte till förrän jag ringde Beijers huvudkontor.
 
Eddie_ja skrev:
Jag bor i göteborgsregionen. Jag bygger lösvirke som jag ritat själv.

Var handlar ni andra ert virke?
Byggmax har de bästa priserna jag hittat men är dom tillräckligt bra?
Nu kan jag bara tala för stockholmstrakten - men nej, Byggmax är inte tillräckligt bra.

Visst, du kan bygga med virket - men det är SÅ mycket lättare med lite dyrare virke från din lokala finare bygghandel (Min är färingsö bygg).

Skillnaden är att när man kommer och skall ha virke så hjälper de till och lastar, sorterar bort allt de inte vill sälja (för den är ju inte rak! Eller full i kvistar... eller ... ) och du får virke som är rätt torkat, spikrakt och håller formen.

Så, vad du sparar på virket förlorar du i kastat virke och tid.
 
Angelven skrev:
Visst, du kan bygga med virket - men det är SÅ mycket lättare med lite dyrare virke från din lokala finare bygghandel (Min är färingsö bygg).

Skillnaden är att när man kommer och skall ha virke så hjälper de till och lastar, sorterar bort allt de inte vill sälja (för den är ju inte rak! Eller full i kvistar... eller ... ) och du får virke som är rätt torkat, spikrakt och håller formen.

Så, vad du sparar på virket förlorar du i kastat virke och tid.
Ja, om du har tur. Jag valde av praktiska skäl (det går inte att hämta virke till ett helt hus på släpkärra) att beställa "lite dyrare virke" från min "lokala finare bygghandel". I början var det bra, men efter ett tag skickade de virke som var fullständigt oanvändbart. En väldig massa tid gick åt till att sortera fram det som var användbart, bygget blev försenat och jag fick lika f*rbannat ta släpkärran ner till Byggmax för att komplettera. Efter många turer blev jag krediterade för det kassa virket, men besväret och tidsfördröjningen blir ju aldrig kompenserad.
 
Sant - det gäller att ha en bra byggmarknad som också förstår att de får en dålig leverans tillbaka ;-)
 
andersmc skrev:
Ja, om du har tur. Jag valde av praktiska skäl (det går inte att hämta virke till ett helt hus på släpkärra) att beställa "lite dyrare virke" från min "lokala finare bygghandel". I början var det bra, men efter ett tag skickade de virke som var fullständigt oanvändbart. En väldig massa tid gick åt till att sortera fram det som var användbart, bygget blev försenat och jag fick lika f*rbannat ta släpkärran ner till Byggmax för att komplettera. Efter många turer blev jag krediterade för det kassa virket, men besväret och tidsfördröjningen blir ju aldrig kompenserad.
Min erfarenhet av en bra bygghandel är att man som kund INTE behöver sortera ut bra virke från dåligt eller lägga tid på detta. Är det dåligt får dom komma med nytt samt ersätta besväret. Det är min erfarenhet, jag kan ju aldrig veta hur din lokala bygghandel sköter sig iof. Åka till byggmax för att börja med att sortera bra från dåligt är ju precis vad man vill slippa.
 
Nej, det är just det man hoppas och tror att man slipper. Men att virket är dyrare är ingen garanti för att det är bra. Man måste som sagt ha tur också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.