hantverkarna har fixat mitt badrum - kaklat mm.

nu var det några fogar som behövde fyllas på och då blev fogen ljusare.

inte särskilt snyggt.

visst ska det gå att foga på och få samma nyans?

standard ljusgrå fog
 
Detsamma hände mig när min kaklare skulle fixa anmärkningar från slutbesiktningen både i köket och i badrummet.

Vad han gjorde var att skrapa ur lite fog och sedan fylla på med ny rätt fog.

Se till så att du inte går i närheten av tätskiktet när du skrapar i våtutrymmena bara, eller låt den som gjort fel korrigera i stället så han blir ansvarig ifall något skulle hända.
 
ok menade du att du fick fogen i samma färg som originalet?

det var hantverkaren som fyllde på mina fogar
 
Förlåt att jag var oklar. I mitt fall hände följande:
* Fogar var dåligt ifyllda. "Cox-grå" på golv i bad, "ljusgrå" i kök.
* Kakelkille fyllde på med fel fog: "mellangrå" i golv och "ljusgrå" av fel fabrikat i kök.
* Kakelkillen fick komma förbi igen några dagar senare och skrapa ur fog och stoppa i "cox-grå" fog till bad och "ljusgrå" av rätt fabrikat i kök.

Nu ser det helt riktigt ut. Har för mig den ljusgrå fogen var av fabrikatet maxxit medan kakelkille la allfix när han lade fel och det var en rejäl skillnad på ljusgrå fog mellan de olika fabrikaten.(allfix var betydligt mörkare).
 
ok låter bra - då fick du alltså samma färg efter bättring - då kan jag också peka på att det ska gå att få samma färg
 
Absolut. Kanske kan det variera minimalt om det är två olika tillverkningsserier, men det borde vara i det närmaste identiskt. I mitt fall var det ur samma leverans och därmed troligen samma tillverkningsserie.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.