Hej

Nu är det så att VA skulle behövas dras om i köket.Alltså till andra sidan köket, spegelvänt m a o.
Köket är på ca 18 kvadrat, med varsin dörr på gavelsidorna. Öppet till taknock.
Furuplankgolv, (riktning,mot andra sidan )
Torpargrund
Frågan är då hur stort projekt kan det vara att dra om VA till andra sidan ?
hur går man tillväga?

Dyyyyrt ? (har ingen aning om rörpularnas priser )

Tacksam för ev svar *vet att min beskrivning är lite luddig*

Mvh
 
Redigerat:
Hur ser det ut under köket? Källare, torpargrund, platta...? Kan man (enkelt) lyfta på golvplankorna?

Personligen skulle jag tro att en vvs:are behöver en dag (ungifär) för ett sådant jobb. 4-500 kr per timme. Material för "några tusen", rör och kopplingar är faktiskt ganska dyrt (25m prisol på Rinkaby för runt 1500, lite beroende på dimension).
 
Det är en torpargrund,och jag vet inte riktigt hur väl planken sitter fast ( vi har inte fått tillträde till huset än ) men vi ska ändå rusta , så om nån planka måste rivas upp, det gör som inget....

Är mest intresserad om vilket slutnota det kan tänkas hamna på *mellan tummen o pekfingret*....10-15K ok...men över 20K, då vetetusan om det är värt
det.
 
Redigerat:
Säg max 10 timmar för 500 kr/tim plus max 5000 i mtrl, då har jag räknat högt och du är ändå på max 10K.

Notera att det är bara kostnader för att flytta VA, inte för inkoppling e dyl. Dessutom förutsätter det nog att du har frilagt allt runt rören (rörisen ska slippa riva...).
 
Ok ,låter bra....Då vet jag ungefär på vilken nivå det är...Tack för hjälpen Dalle..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.