Hej,

jag är på väg att köpa radiatorer från Bauhaus av märket Sanicomfort. Dessa har ett internt koppel som man man kan använda istället för ett externt. Man får alltså då bara två rör som går in underifrån och en termstatratt rakt in i radiatorn på höger sida, väldigt rent och fint, ungeför samma lösning som ThermoPanel har på sina radiatorer. Problemet är att hitta en ventil som passar för detta ändamål, är det någon som vet om det finns någon MMA, Danfoss eller någon annan ventil som passar?

Mvh. Jokke
 
Har inte Bauhaus någon?
 
Jag kunde tyvärr inte hitta något förutom det externa radiatorkopplet. Tyvärr så är de anställda ofta väldigt okunniga och inte till någon hjälp när det handlar om mer tekniska frågor, det fanns heller inga broschyrer eller annan information om radiatorerna. Jag försökte få reda på om det fanns någon webb-sida som jag kunde hitta info. men det visste inte säljaren. Jag har i alla fall hittat en tråd på ett värmepumpsforum där någon har hittat ventilerna i tyskland och jag tror att jag har hittat passande i Schweiz:

http://cgi.ebay.ch/Oventrop-Ventile...photoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Det vore enklare om man kunde hitta dom i Sverige, annars får det väl bli dessa, ska försöka kolla upp att det är rätt och att det går att handla där.

Jokke
 
  • f6_2.JPG
Hej,
Jag också på väg att köpa Sanicomfort-radiatorer från Bauhaus,så jag undrar om du fick tag i några ventiler Jokke? Jag har själv letat men inte hittat några, så om någon vet var man kan hitta ventiler till dessa, så vore jag tacksam!

Håkan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.