Var hittar man det bästa tro?
Köpte ett på biltema. inte speciellt billigt, men det var ju för tusan inte rakt iallafall sen när vi provade hemma.
Vilket pass är bäst, var har ni köpt era?
 
Hultafors har bra grejer
 
Jag har Hultafors rätstege 180. Kostade 1095 inkl. moms på Fellessons i Växjö. I vanliga fall kostar det mellan 1600 och 2000. Det gäller fram till den 26
 
Jag har köpt libella 2000 då jag tycker den är så bra för den går att kombinera i olika längder och deras fallskena.
 
tja, ett libella 2000 e ett bra pass men oftast använder man dett när man gör saker då ej 180 passen räcker till.
när jag sätter kök använder jag 2 st. pass= 180 samt 120 hultafors.
sätta väggar har jag alltid libella 2000
bjälklag m.m libella 2000
m.m.
libellan e det dyraste passet men ett mycket precionspass.
e du ej snickare tycker jag ej du skall köpa detta, onödigt.
köp hultafors passen.!

mvh
snickar estwing
 
screamin-daemon skrev:
Jag har Hultafors rätstege 180. Kostade 1095 inkl. moms på Fellessons i Växjö. I vanliga fall kostar det mellan 1600 och 2000. Det gäller fram till den 26
Jag har även ett HV120 som inte är tillräckligt bra jämfört med 180. Upptäckte detta när jag monterade kök; HV120 visade att skåpet stod perfekt, men då jag kontrollerade med 180 var det inte 100%. Det var inte jättesnett, men ändå. Ska man t.ex. regla upp till köksskåp eller lign. skulle jag absolut rekommendera 180.
 
Hultafors, bra och prisvärda.
 
Röstar också för Hultafors. Har ett Libella med extra skenor fast jag bara använder det för "husbehov", dock så har jag även en aluskena/profil eller vad det nu kallas på 4000mm x (80x15 tror jag), den är oumbärlig när man grejar. Perfekt till allt från att jämna ut sanden när man lägger plattor till att väga av ett större golv med, bara att ställa libellan uppepå.
 
Ett bra pass är ett pass som fungerar till det man för stunden skall justera

Ett överkänsligt pass är irriterande (libellen är för plan) = maskinpass

Hultafors är ett "lagom" pass att justera skåp o. dyl.

Ett okänsligt pass kan fungera i trädgården för stensättning

De nya laserpassen är helt otroligt bra i vissa lägen
De lodar automatiskt och ger en ljusrand som är lätt att höja-sänka, justera vänster-höger
T.ex. för att sätta reglar på vägg för bänkskåpen
Väldigt snabbt o blir bra
 
tack för svar. då vet vi!

Edit: Kan även tillägga att vi nu har skaffat ett Hultafors HV120, vid ett antal kontrollmätningar jag gjort verkar det stämma väldigt bra.
 
Redigerat:
Jag köpte ett Hultafors 120cm på Hornbach i helgen för 269:- eller nåt sånt. Prisvärt till innerväggar, kök mm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.