Hur ligger Vedum kök och badrum till prismässigt jämfört med sina kollegor?
Och hur är deras kvalitet?

Funderar på att bygga hus och husleverantören har Vedum som standard....
 
Vi fick ett förslag på ett kök från Vedum (Jenny-serien). Inklusive vitvaror var det givetvis hiskeligt dyrt. Men bara själva köket var förvånansvärt billigt. Vi har förvisso ett litet kök, men stommar och luckor skulle gå på 17 000 kronor om jag minns rätt.
Dock en brasklapp. Förmodligen ingick inte alla nödvändiga finesser som gångjärn och utdragsskenor och liknande. :-/
Är man dessutom medlem i HSB får man 25 procents rabatt på Vedums kök.
På Vedum i Malmö finns en trevlig kille som heter Magnus. Han gav mig prisuppgift över telefon utan att knussla.
 
Vi har kikat lite på Vedums badrumsserie Morning, med ekstomme och eklucka, och förvaringssystemet F3. Om man jämför det med konkurrenterna så kom vi fram till att Vedum är absolut dyrast. Men ack så snyggt!  :-/

Kvaliteten vet jag dock inget om. Men med tanke på priset, så hoppas jag verkligen att det är bra kvalitet.
 
Vet att Vedum ligger klassen under tex Ballingslöv, Puustelli när det gäller kök, prismässigt alltså. Vet ej kvalité, tror att den är bra, känns bra.

Vårgårdahus använder Vedum som standard i kök och bad, men vi tyckte det kändes lite tråkigt, så vi valde bort dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.