När man snabbt sveper över det som skrivits om fönster i olika trådar förstår man att det är ett ämne som ibland upprör...

Jag håller på att bygga ut vårt hus och jagar just nu fönster. Huset är i trä och föredetta sommarstuga. Jag nämner det utifrån att befintlig isolering etc inte är i nivå med moderna hus. Jag ser därför ingen anledning att montera fönster som är overkill i relation till husets övriga nivå.

Har någon erfarenhet av fönster från Skånska byggvaror? Det är framförallt deras sk lågenergi fönster som gäller. Och jag behöver ca 8 st 9x16 (ej öppninsbara) och 3-4 9x9 (öppningsbara).

Tack för lite tips!
 
Jag har bara köpt ett fönster - ett vitmålat 2-glas isolerglas källarfönster. Bakom lacken måste det vara dåligt trä för gångjärnen lossnar/ går ej att skruva åt.
Om detta är signifikant för deras fönster vill jag dock vara osagt, men det är min erfarenhet av just detta fönster levererat förra hösten.
 
scenic46 skrev:
Bakom lacken måste det vara dåligt trä för gångjärnen lossnar/ går ej att skruva åt.
Har du reklamerat det hos Skånska Byggvaror?
 
Ids inte reklamera. Det är inbyggt med stålgaller bakom. Det skall bara öppnas vid ev. utrymningsbehov när något gör den utåtgående källardörren omöjlig att öppna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.