Hej

Tycker jag har spanat efter tapeter till ögonen blöder :(

Är ute efter till köket så att jag ska kunna plocka upp färger ifrån till lampor, dukar etc o även kunna ändra oss -så vill ha mångfärgat.... mönstret spelar mindre roll :-D

till köket i vitt-valnöt-rostfritt vill jag kunna kombinera med orange, röd, cerise, turkos, lime... Av naturliga skäl inget guld i tapeten...

vill helst hitta några att jämföra som har t.ex. turkos-lime-cerise eller orange-röd-lime eller liknande kombo som vi kan använda oss av.... Förslag???

Spanat t.ex. på groove garden, men lite missnöjd med att de bästa färgerna för oss har guldiga blad på :( Men den tanken... fåglar, fiskar, blommor, mönster, ränder... nånting vi kan använda...

Så alltså, finns det överhuvudtaget att få tag på som har mer än 2 av färgerna?

TACKSAM för besked innan vi blir helt knepiga här hemma :-/
 
Varför inte vita bara? Funkar bra här, damen får byta hur mycket prylar och gardiner som hon vill utan att jag måste tapetsera om!
Vi har vita med en lite randig struktur.
 
mjo, men eftersom stora delar av huset är vitt o enligt sambon aptråkigt så är budet att vi ska ha med liv o färg i köket .-)
 
Vi har också din kombination. Vitt, valnöt, rostfritt.
Det blev lite tråkigt med allt det vita så vi valde att måla en vägg i en mörkgrå kulör. Det blev jättebra att få nånting som bröt mot de vita luckorna.
 
Varför inte själv måla en randig vägg? Om du ska ha dem vågrätt eller lodrätt beror på om du vill förstärka bredd eller höjd. Använd de färger du vill ha, blanda gärna matta och blanka färger och även smala och breda ränder.
 
mmm varit lite inne på den planen... kanske försöka kombinera det med glas-skivorna på ngt vis... så glasskivorna kanske blir några längsrandiga ränder etc...

Men samtidigt hade det känts mindre "strikt" i att få in lite blomster eller så eftersom köket i övrigt är väldigt strikt i form o färg... är du med hur jag menar?

usch så svårt det är nu :(
 
Kan förstå att du vill mjuka upp med mer organiska motiv, har du kollat in wallstickers? Tex denna: http://www.trendystickers.dk/index.php?ID=49&lang=sv, annars kan du googla lite på just wallstickers. Jag tycker i och för sig förslaget om textilier är bra; vi har vita väggar i hela köket/hall/vardagsrum, ekgolv, ljust ekkök, grått kakel och virrvarrbänkskiva. Vi har valt att ha en färg som kommer igen i alla nämnda rum: Rött! Tex röda kuddar och matta i v-rum, röda ramar i hall och fondvägg bakom klädhängaren, röda täcksidor på sideboard och gardiner med rött inslag i köket. Det är helt klart lättare med färg på gardiner och andra textilier för tröttnar du byter du enkelt och billigt.

Bifogar bilder från vårt kök så du ser tanken! Och en bild på senaste röda sak till köksfönstret.
 
  • JŠrna 14.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • JŠrna 07.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • kärlek_trä.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mmmm kalasbra sida :)

suger på karamellen och fungerar... var lite inne på rött tidigare också, men fick sedan för mig att orange smälte finare ihop med valnöten... Sedna har sambon plötsligt fastnat för lite psykedeliska fondväggar a la 70 tal på "hans" sida med biljardbord o grejs... så kan ju vara ett sätt att binda ihop det då.

Attans att Kartell fl/y inte finns i snygg orange :-S Jag som var så inställd på den i röd...

själv är man väldigt svag för turkos... men tycker cerise passar snyggt till valnöten

Har aldrig varit så här obeslutsam i hela mitt liv förut :-S Undrar skarpt var det nu kommit ifrån...

Var lite inne på Hanna wernings tapet av någon av dessa varianterna men det är SÅ SVÅRT

särskilt den brun/rosa/blå kan ju ge lite reflektioner när man tittar närmare på mönstret *s*
 
  • BW656793hannawrning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • hannawerningtapet.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du möjlighet att lägga in ett foto på det tänkta stället? Kanske lite lättare för oss som inte vet hur det ser ut att komma med tips!!!
 
interior1900 http://interior1900.se/ har ju även en hel del roliga vintagetapeter, här kommer ett litet urval...
 
  • art_litenbild-1269.jpg
  • art_litenbild-1238.jpg
  • art_litenbild-1171.jpg
  • art_litenbild-1037.jpg
  • art_litenbild-1024.jpg
  • art_litenbild-983.jpg
  • art_litenbild-900.jpg
  • art_litenbild-785.jpg
  • art_litenbild-721.jpg
  • art_litenbild-650.jpg
MUMS :-D Underbar sida, får jag nog spana igenom imorron :-D

härligt med mkt tips o idéer -kan tyvärr itne ta ngn bild, köket är inte byggt än :( men har ritningar på köket i en tråd som heter synpunkter om vårt kök ... nånting, ska se om jag kan hitta länk till den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.