Hej

Jag funderar på att sätta en ytterdörr från badrumet, alltså så att man kan komma ut på altan från badrummet (och även in då...).
Finns det några problem med det? Har någon gjort detta? Och har ni några tips till mig?
Huset är inte byggt ännu, men det kommer vecka 50 i år...
 
Antar att du har ngn annan dörr ut till altanen, då kan jag inte se nyttan med en just från badrummet. Verkar lite knasigt, vem vill släpa in en massa gräs och annan skit direkt till badrummet?
 
Anledningen att jag vill sätta en dörr där är för att slippa gå igenom vardagsrummet när man går från poolen till badrummet.
Men gräs och annat skit hoppas jag inte få in där, visserligen tar jag hellre in det i badrummet än i vardagsrummet. Hur gör du fresve? Tar du in det i vardagsrummet?
 
Det är inte konstigare än den vanlig dörren, uppvik mot tröskel, kakel eller foder mot karmen ska du springa mellan poolen och duschen mycket och det blir mycket vatten så ha lite högre uppvik fräs gärna ur tröskelkanten lite, om det inte redan är gjort, (som på en våtrumströskel) innan du monterar dörren så slipper du sparka loss tätskiktet
 
Med pool ser jag genast fördelen. :) Och ja, det följer ju tyvärr med en del in även om jag inte vill. Särskilt när man som jag är en barfotaman.
 
du har inte funderat på en altandörr, kanske helglasad med frost om det passar stilen på huset, vilket ljusinsläpp!
 
Det var ju altandörr jag var ute efter, så tack Marive! Helglasad med frost är inte en dum ide, dock lite väl avslöjande om man står naken där inne...
Men det tål att funderas på!

Tack för alla råd!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.