Går det att måla carporten nu på hösten när det är bra väder och mellan 5-10 plusgrader? Eller ska man hålla sig inom vissa temperaturer.
Kom på en fråga till. Just nu är carporten bara mörkbrun...antar att det är någon lasyr. Men den ska målas vit. Vad ska jag måla med. Vit täcklasyr? *kliar mig i huvudet*
Ska man tvätta av allt först innan eller?
 
Jag tycker du ska vänta till frostfritt, kanske första veckorna i april i ditt fall. Tycker gott du kan måla med täcklasyr, men vilken fasadfärg som helst gör jobbet. Det har skrivits mycket om vit fasadfärg på forumet genom åren, kanske kan du söka dig fram till något bra tips. Sitter färgen lös får du skrapa eller borsta bort den. Sen behövs en målartvätt (lutlösning), en avsköljning med vatten och sen är det bara att börja pensla första strykningen. Andra strykningen gör du framåt sensommaren när glipor och annat börjar titta fram.
 
Det kan fortfarande bli fint, och då kan du måla. Jag målade i oktober för två år sedan, då var det 20 grader på dagarna, och en carport känns som man kan springa över rätt fort.
Täcklasyr blir säkert bra, det har jag målat om hela vårt laserade hus med..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.