Vi funderar på att lägga IKEAs Tundra-golv i vår hall där vi nu har plastmatta. Är det möjligt att man kan ha kvar plastmattan och lägga golvet ovanpå? Behöver man då bara lägga golvunderlägget eller måste man också lägga den här plasten som man ska ha på betonggolv? Vi har betonggolv, men det är under mattan...
 
Du kan lägga laminaten rätt på plastmattan. Vill du ha något mellan laminaten och plastmattan så kör på grålumppapp.
 
Tänk bara på att plastmattan bygger upp även om det kanske bara rör sig om någon millimeter. Det kan bli kritiskt i dörröppningar. Jag skulle ha rivit ut plastmattan och lagt golvpappen som underlag för laminaten. Tycker att det känns lte fräschare och ta bort plastmattan.
 
mina plastmattor "bygger" 2mm... syllpapp och icopal fonda special är också 2mm. jag har kört med båda två beroende lite på situationen...
 
Jag lade foam på vår plastmatta och sedan parkett, funkar finfint. Det är klart att man kan riva upp mattan om man vill det och spara någon m.m.
 
jo, alltså....jag har plastmattan kvar. det är där jag inte hade plastmatta (under trösklar och lite andra betongnakna ställen) som jag kört syllpapp eller icopal fonda special. pappen och specialen bygger lika mycket som plastmattan nämligen. ovanpå detta har jag lagt åldersbeständig plast, sedan foam och slutligen trägolvet.
 
stäng dörrar och titta hur mycket fritt dom går under. så slipper du kapa dörrarna sen om det skulle vara så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.