Om du kan pilla bort spegelglaset kan du använda sprayfärg. Då får du täckt allt...
 
Va snygg dekoren var, enkelt och stilfullt.

Gillar när det inte är för plottrigt, så det där är precis min smak. ;)

Blir något liknande i vårt badrum, som vi ska börja med i vinter.
 
Sweli skrev:
Jag tror att jag ska åka med den runda spegeln och dekorlisten till en färghandel och rådfråga hur jag kan måla spegeln.
Sweli, jag tror du ska fundera på bets av något slag tex. "Herdins" träbets, för visst går det att måla med sprayfärg men frågan är om en 'vide'ram ska vara täckmålad :-/
Prova dig fram vilken "träslagskulör" som ger det rätta slutresultatet med tanke på befintlig grundnyans på spegelramen.

Ska hursomhelst bli kul att se det färdiga resultatet :)

//Christina, som är fullt och fast övertygad om att det kommer att bli perfekt ;)
 
Christina,
Vårt problem är att den runda spegel från Ikea (bilden ser du ovan), är redan målad och lackad, det blir svårt att slipa den. Det går inte heller att plocka bort spegeln, den är klistrad mot ramen  :-/
Så betsning tar inte på lacken.

Jag ska åka idag till en färgaffär och se vad de kan rekommendera. Jag berättar senare.

Tack för dina kommentarer, jag uppskattar de verkligen.
 
Sweli skrev:
Christina,
Vårt problem är att den runda spegel från Ikea (bilden ser du ovan), är redan målad och lackad, det blir svårt att slipa den. Det går inte heller att plocka bort spegeln, den är klistrad mot ramen
Så betsning tar inte på lacken.
Ahaa.... lackad, nej då går det ju inte med bets, däremot bör du väl kunna maskera glaset innan du målar och det som ev. kommer utanför kan du säkert ta bort med ett rakblad, om nu inte det är glas bakom den genomsläppliga ramen :-/, men enl. "Murphy's" lag så är det väl så, förstås...... ;)
Ska bli spännande att se hur du löser detta för nu tog mina egna idéer slut ;)

MVH/Christina.
 
Hittade lösningen!!!

Jag försökte med att slipa ett tag. Det skulle ta en vecka att få bort allt  :-/

När jag inte hittar någonting annat letar jag ofta bland mina köksredskap.

Hittade en grillskrapa och testade. Det gick jätte bra att skrapa bort lacken.

Så nu med en stålborste och skrapan håller jag på att ta bort allt. Sen blir det betsning  ;D ;D ;D
Glaset maskerar jag med teip.

Bilden kommer senare  ;)
 
Åh, vad fint! Nu blev jag riktigt sugen på att fixa till vår egen toa! Tack för tips och ideér... ;)
 
Och så här blev spegeln 8)

spegel.jpg

Det tog en dag att få bort färgen.
Men det blev exakt samma färg som endknopparna till handdukshängaren och toarullehållaren

Istället för att betsa, jag bara lackade med havlmatt lack.

Jag är jätte nöjd med resultatet ;D
 
Sweli skrev:
Och så här blev spegeln
Ursnyggt Sweli :surprised: :surprised:
Bra jobbat :)

//Christina.

*EDIT* Ta en lite större bild och lägg in så man får se hela "alltet" nu när du har spegeln på plats som pricken över i ;)
 
Tack Christina, måste erkänna att det var jätte mycket jobb  ;)

Här kommer bilden. Toaletten är så liten att det är svårt att få allt.

toalett42.jpg
 
JÄTTEFINT!!

Jag vill oxå ha nytt badrum :'(
 
Linska skrev:
JÄTTEFINT!!

Jag vill oxå ha nytt badrum :'(
Det är bara att sätta igång ;D ;D
 
Sweli skrev:
Det är bara att sätta igång  ;D  ;D
...att skriva en önskelista till tomten. ;D
 
Sweli skrev:
Det är bara att sätta igång  ;D  ;D
Har du ett litet bidrag att donera, bara en tusenlapp eller femtio, så sätter jag igång imorgon ;D

Tänka sig, banken ville inte låna ut mer pengar till en långtidssjukskriven barnskötare för att renovera ett rel. nyrenoverat badrum bara för att det har fel färg på kakel o klinker ??? ;)
 
Sweli skrev:
Tack Christina, måste erkänna att det var jätte mycket jobb  ;)

Här kommer bilden. Toaletten är så liten att det är svårt att få allt.
Åååå... Sweli, vad fin den där spegeln blev när den kom på plats, det var verkligen pricken över i :D
Mycket, mycket fin liten toa :)

MVH/Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.