Kan du inte mura upp det i tegel/leca/lättbetong i stället?
Sedan putsar du och jämnar till det för att få runda former.
Borde inte spela någon roll eftersom du skall sätta kakel/klinker/mosaik.

Gjuta är nog bra, men det känns svårt att forma på ett enkelt sätt om du vill ha annat än raka former.

/ Fredrik
 
Tornhill 2:

Jo det är också ett alternativ, fast jag vet inte så mycket om själva materialet mer än att vi murat med det vid källartrappen så att säga. Några för eller nackdelar som du vet med att mura på det viset? med sådant material..?

Jag är lite inne på ett fyrkantigt (eller ja rektangulärt..) oavsett ..tycker det ser extra japanskt ut :D Dessutom är tanken att hela bygget ska gå från vägg till vägg i rummet (men då med avställningsyta brevid.. i samma material)

Ha en trevlig kväller,
MVH Sandra
 
Kantigt rektangulärt är absolut japanskt, gärna nedsänkt i golvet, eller åtminstonde i ett upphöjt golv. Vill du ha det kantigt hade jag gjutit.

Eller så går du den andra japanska vägen och försöker få det att se ut som ett utomhus "On-Sen", komplett med ingjutna stenar och allt. Skall se om jag kan hitta några bilder ikväll.

/ Fredrik
 
Tornhill:

Om du springer på några inspirationsbilder mottages de tacksamt!

Angående det där med nedsänkt tror jag inte det blir så, möjligen om vi bygger ett hus från scratch någon gång.. nu är det lättare att mura uppåt.. lite trappsteg bord osv.. även bord till handfat tror jag.. :)

MVH Sandra
 
Rektangulärt med helt raka sidor. 70 cm djupt, plats för två. Mosaikklätt invändigt och med en bred marmorram som kant. Det blev otroligt fint och är faktiskt jättehärligt att bada i i och med att det är lite bredare. Lite poolkänsla liksom.

Mycket jobb, mycket pillande och vad som väl är oacceptabelt för många, 2 månaders torktid. Men det går kanske att komma runt med annat materialval. Vill du veta mer, se bilder och diskutera detaljer får du ringa. Vet inte hur sånt här funkar(forumet alltså) men du når mig på 0704 -86 87 18
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.