Vart får jag tag på en juste vindstrappa till bra pris? Vill ha den breda varianten, 69cm har jag för mig att den brukar ligga på. Coop Bygg tog runt 2000:- för den vilket jag tycker är lite i häftigaste laget. Nån som har koll på vad Bauhaus tar? Har lite för långt dit för att bara åka förbi och titta.
 
Får väl svara själv då. Köpte en vindstrappa på Bauhaus idag för 1395:-, den breda varianten.
 
  • Gilla
MmeMim
  • Laddar…
hur tjockt isoleringslager hade den?
 
50mm
 
Köpte på Jemfix för 985 kr. 80mm isolering. Trappa och allting. Bredden 70cm, längden 110cm.
 
Vilka höjder klarar dom? Vi har 295cm i takhöjd men de flesta verkar vara klara 275.
 
Lyfter denna fråga igen, börjar bli dags att ta tag i frågan med vindslucka. Vill ha en stor lucka och den måste klara 295 i takhöjd.
 
Lyfter tråden igen. Någon som kan tipsa om bra vindstrappa med bra isolering till bra pris?
 
Jag har en sådan ByggMax-trappa och den fungerar till vad den är tänkt för. Dock endast 20mm isolering och öppningstappen sticker ut, så den blir inte så diskret.
 
thomas33 skrev:
Jag har en sådan ByggMax-trappa och den fungerar till vad den är tänkt för. Dock endast 20mm isolering och öppningstappen sticker ut, så den blir inte så diskret.
Tack för svaret! Tål att tänkas på.

Frågan är om det är värt ca 1000,- till för mer isolering och diskret handtag...? Hur mycket sticker tappen ut? Går den inte ta loss och bara använda när man behöver den?

Dessutom har jag inte hittat någon annan som bara är 54 cm bred.
 
Tappen sticker ut ca 2 cm och är fastskruvad på andra sidan av luckan. Den är vit, så den syns inte så värst mycket på ett vitt undertak. Går kanske att byta ut låset mot ett annat där det inte finns någon utstickande tapp och även komplettera isoleringen och ändå spara en slant.
 
Tack för svar! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.