Hejsan . Jag undrar hur mycket man kan dra av för en yttervägg som lutar , den lutar 25 mm utåt på undervåningen , det kan bli problem att sätta upp duschväggen på en så sned vägg . Hoppas på snabba svar !!! MVH adam
 
Hur mycket som ska dras av, naturligtvis ska felet rättas till om det är ett nybygge. Personligen skulle jag aldrig acceptera det.
 
Det går inte att rätta till utan att riva ner huset , det vore tråkigt med tanke på att det är i stort sett klart . Besiktningsmannen tyckte att vi skulle lösa det med pengar . vore tacksam för fler svar !!
 
Klart att det går att fixa utan att riva huset, vad är väggen tillverkas av?



 
Huset är av trä men det är full takhöjd i 2 våningar så det blir svårt att bygga om . Då får man riva trappan till ovanvåningen , kakel i badrummet + massor av annat som dörrfoder och fönster mm mm , så vi får försöka dra av en del . Om det inte löser sej ska jag skriva hela storyn här på nätet och till en del tidningar .Mycket i den här affären är klantigt skött .... MVH adam
 
Rejält med spackel kan hjälpa... 8)
 
Skulle det inte gå att riva ner skivorna (?) som sitter på väggen och rätta till regel.
 
Det blir svårt för det är kakel i badrummet och full takhöj mellan planen i hallen
 
Väggar får väl luta 5% om jag inte är helt miss informerad detta ur konstruktivt perspektiv. Och jag misstänkar att det är det som är norm skrivande. Dvs 5 mm / m vägg. Det är illa, jävligt illa men frågan är om man kan processa mot det. Men man kan ge folk en känga och i all vänlighet förklara att man är missnöjd. Byggbranshen och alla andra bransher har sina klantskallar, nu är det tyvärr så att hemma är heligt, borta är det inte. Sneda väggar är okul, oproffsigt osv. Men så länge normen följs kan man tyvärr inget göra...
 
25mm på 2500mm är ju 1% och inte 10%.
 
hej och tack för alla svar. det har nu ordnat till sej . vi kom överens om en peng och att dom monterade Duschväggen .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.