Kanske LB-Hus AB äntligen får lite tid över att ägna sig aktivt åt kundvård och samtidig passa på att åtgärda alla reklamationer företaget dragit på sig under högkonjunkturen!

Mvh
/Byggkloss
 
När vi nu ska välja hus och varit i kontakt med olika husfirmor har det blivit jätteviktigt med säljarens beteende, attityd, kompetens. En pushig mäklarstil gillar vi inte, utan mer en lågmäld "ingenjörsstil" som ger den info vi behöver. Både när vi haft kontakt med enskilda säljare + huvudkontor hos LB-hus har vi fått ett väldigt gott intryck. Jag hoppas att det ni beskriver här om LB-hus ska vara en enskild företeelse. Men ett företag är aldrig bättre än sina anställda, och företaget måste ta ansvar inför kunden när fel begås.
 
Vi fastnade just för en säljare som ingav oss förtroende och som kunde prata konstruktion och inte bara köksluckor eller tillval! Nu är vi bara i början av själva bygget men vår säljare har inte alls "övergett" oss efter kontraktet som många fått uppleva, utan har hjälpt oss med otroligt mycket. Han är guld värd och har tillsammans med LB-hus centralt rett ut de problem som funnits. Ex var det gått fel med våra specialbeställda fönster som nu skall bytas ut. Och snicakre elektrike mm på plats har hittills alla vara hjälpsamma och kanonbra att ha att göra med.

Tråkigt för Byggkloss om han råkat illa ut men det verkar vara ett mer lokalt problem. Och det vore intressant att höra vad det är. Just nu verkar han efter LB-hus i största allmänhet utan att uppge vad han själv drabbats av.
 
LB-Hus har många trevliga husmodeller och deras koncept är också bra i teorin. Jag är inte ute efter att smutskasta LB-Hus. Men jag vill ändå höja ett varningens finger för trots allt har vi fått vänta i snart tre år på att LB-Hus ska åtgärda alla åtgärdspunkter som uppges i besiktningsprotokollet. Vi kommer aldrig att ge oss, utan förutsätter att alla fel kommer att åtgärdas. Men många av våra fel hade inte gått att åtgärda utan vår Advokat samt Allmänna reklamationsnämndens hjälp. Några fel beror på säljaren, andra på entreprenadfirman men för orderhanteringen kan man inte lasta någon annan än LB-Hus AB och den är under all kritik. Här några exempel på fel som uppstod i orderhanteringen vid vårt husbygge.

Putsfasad
När säljaren missat att beställa putsfasad fick jag själv ringa ner till LB-Hus AB och ordna till misstaget och skriva på ett speciellt avtal där jag godkänner att standardpanel bytes mot putsfasad. Detta borde vara säljarens uppgift.

Fel Fönster
löstagbara spröjs istället för fast mittpost

Fel Ytterdörrar
Fel färg på insida

Fel Panel carport
Lockpanel istället för lockläkt

Fel Diskmaskin
Fel modell

Fel Torktumlare
Fel modell

Fel Torkskåp
Fel märke och modell

Fel Duschkabin
Fel modell

Fel WC stol
Vägghängd istället för golvmonterad vid leverans

Fel Parkettgolv
Fel träslag

Fel handukstork
Fel märke, modell. Placeringen strider mot elinstallationsföreskrifterna i badrum.
 
Redigerat:
Man börjar ju undra vad det sitter för människor på husföretagens kontor. Givetvis kan väl inte alla fel lastas dom, men ju mer man läser om hur illa saker och ting är skött, desto mer inser man att nåt måste vara fel. Det är nog inga raketforskare iaf.
 
Ja det där var inga små fel eller misstag. Hur kan man göra så många fel. Under all kritik. Ni borde ha ersättning för all tid ni lagt ned för att reklamera också. Botten! Tar ju bort litet av glädjen med det nya huset. Även om det blir fint till slut.
 
Byggkloss skrev:
Vill inte namnge någon, men följ gärna länken nedan så kan man se att Demco AB slog igen portarna 080813:(

[länk]
jag vet inte om jag är ute och cyklar,men jag tycker det är konstigt BYGGKLOSS så noga följer ett endaste kontor.
men inte finnes med på någon annan tråd i forumet.
undras vilket husföretag du kommer från.
 
Det är inte så konstigt enligt mig. Jag har gjort en ända husaffär, med endast en säljare, som sålt just ett LB-Hus till mig. Klart att jag följer upp min egen husaffär.:confused:
 
nybyggd skrev:
jag vet inte om jag är ute och cyklar,men jag tycker det är konstigt BYGGKLOSS så noga följer ett endaste kontor.
men inte finnes med på någon annan tråd i forumet.
undras vilket husföretag du kommer från.
Frågan kan vara befogad, för det finns ju några skojare i branschen. Har du någon konkret fråga om just mitt husbygge så kan jag besvara dem.

Mvh/
Byggkloss
 
Byggkloss skrev:
Frågan kan vara befogad, för det finns ju några skojare i branschen. Har du någon konkret fråga om just mitt husbygge så kan jag besvara dem.

Mvh/
Byggkloss
jag bara såg att du skrev enbart om lb hus,men jag tror på ditt ord.
och som jag säger omo och om igen,betala inte allt förrän ni är nöjda.
och det gäller alla husföretag,jag tror det är en riktig skojar bransch.
 
Enligt olika artiklar på sistone i Byggvärlden m.m är det som sagt inte bara LB-hus som varslar anställda. Finndomo (Modulent bl.a), Götenehus + Sjödalshus, Trivselhus varslar också.
Som tidigare sagts, nedgång i branschen totalt.
 
hej jag köpte ett lbhus tungelsta lbhus bygger 23 hus här varav 10 är sålda .varning ,varning .alla husägare går och väntar på att besikningsanmärkningar ska åtgärdas Ädelbygg,Knutas bygg och lbhus är ansvariga varning för Wiger rosor
 
tagehansson skrev:
hej jag köpte ett lbhus tungelsta lbhus bygger 23 hus här varav 10 är sålda .varning ,varning .alla husägare går och väntar på att besikningsanmärkningar ska åtgärdas Ädelbygg,Knutas bygg och lbhus är ansvariga varning för Wiger rosor
välkommen till byggahus,men det vore roligt om du även i ditt första inlägg preciserar vad som hänt.
för komma in som ny och börja klaga så är det bra om du förklarar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.