Ja som jag sagt i en annan tråd så var det pool på tomten vi köpte. Dock är det fel på den vilket jag visste men tänkte att jg kanske kan fixa det själv. Annars gräver jag igen eländet så det gör mig inget heller*skratt*

Nu är det så att den läcker tydligen vatten. Fylle rman den så skall den enligt uppgift ha sjunkit undan 1m efter ett tag. Nu är det en gjuten betongpool kläddmed mosaik/kakel.
Har inte kikat närmre på vad som är fel men kan man knacka bort mosaiken, laga betongen och sedan dit med ny mosaik och använda poolen tro? Man måste väl kunna laga även en sådan pool antar jag?`

Eller är det bättre att försöka få tag i / beställa en liner som passar poolen och montera dit?
 
Och man är säker på att det är igenom betongen som det läcker?
Så det inte är några igengrävda rör eller liknande som läcker?
 
Om det rinner undan så mycket vatten så måste du kunna se sprickan eller anslutningar där det far iväg. Gjutna pooler kan frostsprängas och bör ha cirkulationen på vattnet igång året om (och hållas varmare en fryspunkten såklart).

Komplettera med liner går också bra, ta dit en firma för att ge en offert och föreslå vad som behöver göras. Synd att gräva igen en pool utan att se vad som kan göras först.
 
Hemmakatten
Jag tycker du skall fylla i lite vatten och se vad som händer. Att det läcker "enligt uppgift" kan nog betyda lite vad som helst.

Tycker också det är synd att gräva igen en pool.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.