Tjena!

Vi har fått in offert på en elinstallation enligt svensk standard + framdragning av ström till 11 belysningspunkter för fasadbelysning. Huset i fråga är nybygge i ett plan på 175 m2. Priset han offererar till vår byggmästare är 141 000 ex moms.... Tycker detta är väldigt dyrt. Eller kostar det så mycket?

Mvh Smacker
 
Vi betalade ungefär 125´ ink. moms för elen i 250kvm på 1plan. (Varav garage 55kvm).
Det tyckte vi var dyrt....men är tydligen ganska normal debitering.

Så lite dyrt är erat men inte så farligt tycker jag.
 
du ska kolla med fler firmor, hur ska du annars få en uppfattning om vad det rör sig om för pengar.
 
hydromatics skrev:
du ska kolla med fler firmor, hur ska du annars få en uppfattning om vad det rör sig om för pengar.
Nu är de ju så att byggaren kör det på totalentrepenad så de va en ren händelse att jag fick syn på underentrepenörernas offerter....
 
Man brukar räkna med 600-700 (inkl moms) per kvadratmeter i grundinstallation. Sedan tillkommer extraarbeten. Så nog låter det lite dyrt....
 
Smacker skrev:
Tjena!

Vi har fått in offert på en elinstallation enligt svensk standard + framdragning av ström till 11 belysningspunkter för fasadbelysning. Huset i fråga är nybygge i ett plan på 175 m2. Priset han offererar till vår byggmästare är 141 000 ex moms.... Tycker detta är väldigt dyrt. Eller kostar det så mycket?

Mvh Smacker

El i hela huset plus 11 fasadbelysningspunkter för 141000 låter som ett ganska rimligt pris för mig.

Vet du vad fasadbelysningen kostar?

Satte själv nyligen upp blåa ledspottar för 4300:-/st. Bara det hade blivit ca 47000:- för 11 st :D

Tycker 600-700:-/m2 låter lite väl billigt. Låter som Malmberg ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.