Hörde eller läste någonstans att automower kan passera över slingan om den ligger dubbel. Stämmer detta? Vore perfekt isf då området till vänster i skissen är svårtillgänglig från andra hållet via trång passage.
 
  • dubbel slinga.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det går utmärkt, om man lägger ihop slingorna tätt/dubblar så känner den inte av den eller rättare sagt skiter i den och passerar som vanligt
 
Bra! Jag ändrade slingan och nu kan den skena runt hela huset som den vill. Mycket bra!
 
Hmm. Är det vita på bilden laddningsstationen? Överväg isf att dra en guidekabel till ytterslingen, annars kan det bli lite långa söktider för klipparen när den ska ladda, den kan knalla runt längs ytterslingan lite för mycket då den inte känner av dubbelslingan in mot huset.
 
Nonkan skrev:
Överväg isf att dra en guidekabel till ytterslingen
Har funderat på en guide oxå. Hur bör jag lägga ut den för bästa funktion?
 
johansjostrand skrev:
Har funderat på en guide oxå. Hur bör jag lägga ut den för bästa funktion?
Det beror på tomtstorleken. Enligt bilden så är tomten varken stor eller avancerad så i princip räcker det med att bara dra ut den till begränsningslingan.
 
Bilden överenstämmer inte riktigt med verkligheten, men nästan. Mycket mer yta ovanför huset. Skulle något av följande alternativ vara mer passande? Får guiden korsa den dubbelliggande slingan enligt alt två?
Jag har kört den ett dygn snart och den verkar hitta hem ganska omgående ändå. Har visserligen ställt ner söktiden till 2 min och därefter följa slinga. Men en guide vore nog bättre
 
  • guide1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • guide2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • guide3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att korsa begränsningsslingan med guiden är inte att rekommendera. Fungerar i vissa fall, men troligen inte som du ritat det. Skulle kört på alternativ 1. Sätt fördröjningstiden på guiden till ca 3-4 min och tiden för begränsningskabeln till 99 min (detta gör att klipparen aldrig följer begränsningskabeln hem till laddstationen, vilket är bra i detta fallet).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.