Hejsan.
Kom över en mkt billig Stiga Park för 1500:-.
Går framåt och klipper riktigt bra efter jag slipade knivarna.
Dock satt det ej någon kåpa på när jag köpte den, men har tillgång till klipp, bock och massa andra roliga maskiner hos min brors svetsfirma.

Dock så undrar jag om någon här har en sådan gammal maskin som jag har?
Samt har en kåpa på sin maskin.

På min park har jag plåtskärmar bak, har sett att en del ej har dessa skärmar.

Vore kanon med en bild på kåpan som skall sitta över motorn, samt mått på denna.
 
Hejsan.
Tackar för bilden, samt länken.
Jo, verkar vara en sådan kåpa.
 
Föresten.
Vart får man tag i delar till en sådan här maskin?

Är främst wire som jag är på jakt efter. Dock ej till styrningen utan till aggregatet samt gaswiren.
 
Wire går väl bra att köpa från biltema:rolleyes:
 
Jo det vet jag också. Men hölje och allting?
 
Att maskinen saknar plåtskärmarna kan bero på att dom sitter ivägen när det ska skruvas.. Min sista åkte när startmotorn krånglade..
 
Fraden skrev:
Föresten.
Vart får man tag i delar till en sådan här maskin?

Är främst wire som jag är på jakt efter. Dock ej till styrningen utan till aggregatet samt gaswiren.
Närmaste ÅF har du på http://www.stiga.se

I Örebro borde det vara Nordins eftr.

Vajrar till reglage är nästan alltid lagervara, men det går ju fort att ta hem annars.

Reglagevajrar finns normalt inte som piratdelar, utan det är original som gäller. Det verkar inte finnas så många tillverkare av just såna prylar, tittar man t.ex. på hydrostatvajer till Husqvarna jmf med Stiga så ser de exakt likadana ut, det som skiljer är längden.

Det här gäller alltså åkare gjorda i Sverige (HVA Rider, Stiga Park & Villa), när det gäller USA-tillverkade traktormodeller så är det olika tillverkare på olika märken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.