Hej
Någon som kan tipsa om stege för lnvändigt bruk så jag når fönster på 4,5 höjd?

Vi är nu i slutskedet av vårt byggprojekt.
Nu måste vi vara rädda om golv och väggar.
Vi har ett par fönster som sitter på 4,5 m höjd invändigt och som skall putsas några gånger om året.
Vi hittar ingen bra stege för ändamålet.
Vi vill inte luta en stege mot de vita väggarna.
Fristående kombi/utskjutsstegar och trappstegar som når upp är både stora, klumpiga och smetar dessutom av sig vid beröring oavsett om man rengör dem.(är i vart fall min erfarenhet av aluminiumstegar).

Hälsn Lars S
 
Tack. Kan funka men priset avskräcker
Lars
 
Jag virar en handduk runt min, när jag känner en stark lust att putsa vårt hall-fönster. Blir inga märken. Dock så är det halt inomhus, rekommenderar att ngn håller i stegen eller att du binder fast den. Jag for nämligen iväg med stegen för ett tag sedan, gick dock bra till slut.. :p
 
Du ska putsa fönster på 4,5 m höjd, men vill inte använda vanlig stege, kombi (A-stege?) eller trappstege. Vad finns då kvar?

Skulle föreslå vanlig stege som du lägger någon form av skydd på där stegen ligger an mot väggen. Golvet skadas inte av en vanlig aluminiumstege eftersom de har gummiskydd under (ger inte märken heller).
 
Hej och tack för alla tips.
Jag tänker mig nog en trappstege elller kombi/utskjutsstege men inte någon av de stora, tunga, klumpiga och svartsmetande som jag ser på byggmarknaderna. De uppfyller säkert alla krav på säkerhet mm men de är definitivt inte lämpade att dra in i möblerade hem.
Glasfiberstege faller på priset, 6000 för en plattformsstege är i häftigaste laget (även om jag blivit ekonomiskt fartblind under byggtiden).
Att luta min gamla al-stege med ett skydd mot den vita väggen blir ganske den nödlösning som även jag får ta till.
Lars S
 
Jag har en sån här som vindsstege eftersom vindsluckan sitter på en innervägg.
http://www.stegcentralen.se/sv/arti...teleskopiska-enkelstege-40-mm-stegpinnar.html
Tycker den är helt underbar, man fäller ihop den och ställer in den i garderoben när man inte använder den. Den är gummiklädd i ändarna så den gör inga märken på golv eller vägg heller. Den är ju ganska dyr men jag tyckte det var värt det för att slippa släpa in en blöt 3 metersstege utifrån genom halva huset så fort man skall upp på vinden.
 
Tack för tipset Bastefallarn.
Visste inte att det fanns en tillräckligt lång men ser att det finns en på 3,8 m.
Den blir det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.