Står just i faggorna att installera larm i vårt hus. Någon som har några synpunkter kring detta?
 
Välj Falck, det gjorde vi för 2 år sen, har inte fått en enda räkning än, men det funkar... ;D
 
Samma stuk som min rörmokare ;D Jag undrar hur dom får det att gå ihop ???

Tänk på att de har tre år på sig att fakturera. Skickar de fakturan senare kan du strunta i den.
 
Om du inte får nån faktura, kanske du inte är registrerad i deras system. Kommer väktaren om nåt händer ?!?
 
Hejsan..

var medvetna om att dom har rätt att faktuera er 5 år tillbaka...

vad kostar det i månaden? 300?

sånnafall 300*12(månad) * 5 (år) = 18 tusen :surprised: + ev intallations kostnad..


För övrigt skulle jag skaffa (äga) eget larm borde bli mycket billigare.. då kan man dessutom välja fritt mellan olika väktar bolag, falk, securitas svenskbevakningstjänst mfl..
 
Till privatpersoner har dom tre år på sig att fakturera.
 
måste rekomendera att du vänder dig till en polisgodkänd larmfirma.. securitas direct anlitar "diverse" firmor för sina installationer. och dyrt dessutom (har inte koll på falcks "firmor" men tror de har i princip samma uplägg). dessa företag tar dessutom ut ohyggliga sevicekostnader. ser du till att firman kan skriva ett
anläggarintyg så vet du att du har gjort allt du kan för att hitta en bra installatör. dessutom så kan du garanterat förhandla ner din försäkring med det papperet.. ta även en funderare på om du inte ska koppla in ettt par rökdetektorer på ditt larm, brand är trots allt ett större hot mot din villa (och ditt liv) än inbrott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.