jag är chockad över Älvsbyhus Sthlm. Vi skickade även en förfrågan till deras kontakt i Norrtälje eftersom vi ville ha kollat det mesta innan vi bestämde oss för hus - det blir INTE Älvsbyhus iallafall. Killen i norrtälje var OK men det gick inte att få kakel och klinkers + braskamin. När jag sen läste här på forumet att Sthlmskontoret Norr, ändå erbjöd det så mailade jag dem och frågade varför och ifall det skulle gå att ordna ändå eftersom det ändå är Sthlms län det handlar om + att vi bor närmast det kontoret.
Nej, det gick inte!

Synd skrev jag tillbaka men eftersom vi ville ha allt det där ( när man bygger vill man ju ha det som man vill ha annars kan man ju köpa ett begagnat hus) så var vi inte intresserade av Älvsbyhus.

Då skrev människan tillbaka - det gissade vi redan från början men vi har som policy att svara på alla mail vi får!!??!!

Jag vet att andra har bra erfarenheter av detta kontor men jag tycker deras sätt gör ett taskigt intryck. Jag hade inte skrivit något otrevligt mail på något sätt - utan bara en eller flera enkla frågor som jag tycker man borde få fråga utan att få snorkiga, dumtolkade svar!!
 
:) Den killen kommer gå långt... Hm alla som har någon form av serviceyrke tänker så där minst 100ggr om dan, men ajjabajja för att säga eller skriva det högt...! Ta det inte personligt utan bygg ett hus med en trevlig säljare, jag har oxå ratat säljare med "gangsterlook"
 
Jag kan hålla med om att man kan träffa på ett eller annat rötägg längs vägen och sådana finns ju överallt.
Vi har varit i kontakt med måååånga husföretag som de flesta på forumet men detta var det i särklass sämsta bemötandet vi fått!!

För vår del ser det ändå ut som det blir LB-hus. Vi hade lite svårt att få barnvakt tills vi ska ses nu på fredag - då erbjöd sig vår kontakt att komma hit hem till oss istället och diskutera vidare.

Så man kan väl konstatera att bemötande kan te sig lite olika beroende på leverantör ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.