:-/Hej.
Vi har funderingar på att köpa tomt och bygga eget. Vi är intresserade av synpunkter, erfarenheter av att bygga med Willa Nordic.
Tack
 
Hej,

Vi bygger med WN. Eller vi köpte oss en tomt och köpte sedan husstommen av WN. Så när takstolarna va på plats så tackade killarna som hade rest huset för sig och sa "Nu är det bara erat jobb kvar" ;D
Så vi bygger allt själv. Och de erfarenheter vi har av WN är bara bra. Dom har hållit de dom har lovat. Så vi är mycket nöjda!
 
dfdfdf skrev:
:-/Hej.
Vi har funderingar på att köpa tomt och bygga eget. Vi är intresserade av synpunkter, erfarenheter av att bygga med Willa Nordic.
Tack
Vi håller för tillfället på och bygger med Willa Nordic och är så här långt (4 veckor till leverans) jättenöjda. De har gjort mer än vi har förväntat oss och de få fnurror som dykt upp har de löst snabbt och bra. Det märks att de vill att kunderna skall bli nöjda.

Det är dock viktigt att tänka på att leveransen bara blir så bra som den entreprenör som håller i entreprenaden.

Vi får se om vi är lika nöjda efter slutbesiktningen :)

Mvh
Helena
 
Ceril skrev:
Vi håller för tillfället på och bygger med Willa Nordic och är så här långt (4 veckor till leverans) jättenöjda. De har gjort mer än vi har förväntat oss och de få fnurror som dykt upp har de löst snabbt och bra. Det märks att de vill att kunderna skall bli nöjda.

Det är dock viktigt att tänka på att leveransen bara blir så bra som den entreprenör som håller i entreprenaden.

Vi får se om vi är lika nöjda efter slutbesiktningen :)

Mvh
Helena
Är ni fortfarande lika nöjda?

Mvh,
Tanglin
 
Vi gjorde nästan lika dant, köpte egen tomt, skissade upp ett förslag på hur vi ville ha det, köpte husstomme, fick det rest och tätt, sedan tog vi över.

Säljaren på WN har varit bra till hjälps och vi har bara positivt att säga.
 
Vi bygger också med Willa Nordic. Mycket nöjda hittills. Kolla villastocksund.blogspot.se
 
  • Älska
Mattias Salegård
  • Laddar…
Hej,

Hur stort var ert upphandlingsarvode när ni byggde med Willa Nordic?

Mvh

T
 
Hej, PMa mig så ska jag förklara och berätta varför vi en gång i tiden var mycket nöjda, vilket idag känns långt borta.
 
Vi bygger med WN i Jönköping och de har varit både fantastiska och mindre bra. Deras säljare är superbra, korrekt, snabb, effektiv alltid vilig att svara på frågor osv. tyvärr hade vi problem med vårt bygglov, kanske är både WN och SBKs fel men vi hade trott vi skulle slippa sådant just eftersom vi valde WN. Men nu är vi igång och är de lika bra framöver som de har varit hittils så kommer det bli kanon.
 
Det står ofta att WN är så dyra, stämmer detta? Vad kostar en byggsats, stomrest på ett ungefär från dem?
 
jag kan bara säga att de är dyra men man måste inse vad man betalar för. De leverarar totaltentreprenad utan förseningar etc. I vår kommun har WN ett väldigt bra rykte hos tex SBK. Vi vet en familj som upphandlat sitt ark.ritade hus hos olika lokala byggfirmor och WN. WN va 1 miljon dyrare än den billigaste lokala firman. man valde att gå vidare med den lokla firman men när man gått vidare och manglat ett tag var priset helt plötsligt 1 miljon dyrare än WN. man hade visst missat att ta med momsen!!!

Vi har 2 vänner som byggt med Sävjö trähus och Trivselhus. BÅDA säger idag att man skulle valt WN om man hade fått göra om processen. De är helt säkra på att det inte hade blivit dyrare än det blev nu. I det första fallet har man dessutom processat mot ST. Vi har inte pratat med någon som är nöjd med sin husleverantör utom en familj som byggt med WN och jag fattar varför.

Pris är verkligen svårt att prata om för det beror helt på vad man ritar för hus. det fina med WN är att du talar om vad du har för budget och WN anpassar och håller sig till det dvs inga överraskningar. Som referens kan jag säga att vi bygger ett 170m2 + 54m2 o priset per m2 är 16900:-
 
Totaltentreprenad utan förseningar? Tja, det är ju inte direkt vår erfarenhet.
 
Det skulle vara intressant att höra mer om era erfarenheter JK, jag har redan nämnt att jag hört att det "har varit problem med WN i Stockholm" och vår säljare bekräftade det utan att tala om vad det va som inte funkar....

Är det något som andra bör känna till för att undvika att hamna i samma sits?
 
Vår erfarenhet av WN är att det är dyrt, men det är helt avhängt av vilka val man gör. Fördelen eller om man vill nackdelen att göra som vi gjort, valde Götenehus istället är att man där får ett färdigt val i form av en relativt hög grundstandard som vi sedan kryddat upp med div tillval. Slutsatsen är mindre val, en motpart och smidigare byggprocess.
 
Vill ni veta mer om vårt bygge med Willa Nordic, skicka ett PM. Vill inte skriva allt här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.