Se där ja, man är inte ensam om förra veckans kakel försäljning.
Här kommer min historie, dock lite förkortad...

Förra veckan annonserade kakelhuset ut en massa kakel,50% rabatt.
Vi åkte dit glad i hågen för att kolla om det fanns något vi tyckte om. Även svärmor kom med.
Vi hade en lapp med på måtten av vårt badrum. Längden, höjden och bredden.
Vi träffade en försäljare som var trevlig dock aningen stressad och lite irriterad, det visade sig att han var ensam där, och det kunde jag ta just då.. att han var stressad.

Direkt vi kom in såg vi vårt kakel. Och så fick det bli (även om vi kikade runt lite åxå)
Nåja. Eftersom vi inte visste hur mycket kakel vi skulle ha så sa försäljaren att han kunde räkna ut det men att han inte hann packa ihop allt just den dagen. Vi köpte även till allt klet som skulle vara under kaklet (ja ni karlar vet juh vad alla sorterna heter)
Följande dag skulle allt vara packat så att vi kunde köra upp det på släpet.
Vi betalade kaklet första dagen så det var bara att åka dit och hämta.

Nåja .. glad i hågen så åkte vi och hämtade hem kaklet.
Igår blev sambo färdig med halva badrummet och insåg att.. helvete.. vi har fått en låda för lite av bården/listen.
Nåja det va rjuh inget värre med att åka dit och prata med försäljaren, alla gör vi juh fel.... och stressad som han var så är det juh lätt att glömma bort saker och ting. Inget fel med det, allt går juh att ordna.

Tyvärr fanns just inte han på plats idag men vi fick prata med en annan försäljare, en ung kille. Vi förklarade läget och då ratade han ner oss totalt.. sa att det kan inte försäljaren räkna ut, hur mycket bård vi behöver. Jomen sa vi. Han skulle juh räkna ihop allt och han har juh räknat resten av kaklet rätt. Och han visst e juh längden,bredden och höjden på rummet så då vet han juh hur många bårdbitar han skulle sätta i.
Nej jääääklar heller.. han körde på för fullt killen, otroligt irriterad och otroligt otrevlig. Vi fick inte ens förklara hur vi menade. Vi ville juh bara köpa en låda till av bården. På kvittot stod det juh klart och tydligt att vi hade betalat för dom kakelbitarna vi fick med oss hem.

Men han ringde upp våran försäljare och då påstod han att vi hade räknat ut allt själv och att vi hade sagt att vi skulle ha skåp och grejer på vissa ställen på väggarna och att vi inte behövde all bård. MEN HERREGUD.. vi var tre stycken dit den dagen och INGEN av oss har för någon sådan diskusion.
man kaklar juh hela badrummet ÄVEN om man ska upp skåp och skit. Borde väl han veta om inte annat.
Nåja, denna försäljare vi stod och pratade med han gick juh självklart på sin kollegas historie. Så när jag försökte opponera mig (blev liiiiite uppretad bara) så bad han mig i princip att hålla käften för att jag gjorde honom irriterad.
Sen sa han att våran försäljare skulle ringa mot kvällen.

Vi åkte hem. Chockade över att det verkligen finns såna försäljare som han. Har inte kunden rätt? och om inte kunden har rätt ska man inte försöka lösa konflikten och problemet då?


Nåja, väl hemma så ringer våran försäljare. Säger sitt namn och jag säger "ja hejsan" glatt i luren, bara det att han e inte tyst. Han vräker ur sig en massa "skit" käften går i ett på honom och jag får inte en syl i vädret.
Han påstår att vi sagt till honom att vi inte behövde all bård till badrummet, att vi ljuger honom mitt upp i ögonen, och att vi ljugit för hans kollega osv osv osv...
Jag försöker hela tiden avbryta honom och förklara situationen, men han ångar på. Vägrar lyssna på mig fullständigt. Som sagt, jag ville juh bara ha en låda till av just den bården.

Sen säger han att
"-nu tänker jag lägga på, jag ska ringa mina kollegor på kakelhuset och säga till dom att dom INTE får sälja kakel till er"

-jamen snälla, säger jag då, du kan väl lyssna på vad jag har att säga?

-NEJ, jag ska ringa dom nu.... KLICK............... VA? han satte på luren i örat på mig!


Jag skrev det innan.. och jag skriver det igen

Har inte kunden alltid rätt? och om inte kunden har rätt ska man inte försöka lösa konflikten och problemet då?

Får dom behandla sina kunder hur som helst? Hur går denna firma ihop sig med tanke på servicen (om dom nu vet vad service är)
Är det inte dax för chefen att skicka sin personal på någon utbildning om hur man bemöter kunder?!!!


Så¨nu står vi här. Med ett halvt badrum klart. Sambo har börjat med andra halvan men det gå rjuh bara upp dit där bården ska ligga...*suck*
Så nu får vi börja springa runt och försöka få tag i en låda till av samma bård, hoppas verkligen vi hittar den.
Som tur är det -08 kollektion... så förmodligen ska vi väl hitta den på något annat ställe åxå.

Ja jag kommer ALDRIG att sätta min fot där inne igen.. det var första och sista gången jag går till KAKELHUSET I KARLSKRONA..

:mad:
 
Jag hörde nånstans att ett företag inte får vägra att sälja till en kund om dom inte har väldigt god anledning. (som att dom misstänker att kunden inte kan betala, eller nåt sånt)
Är det nån som har koll på sånt?
...jag tvekar inte en sekund att anmäla dom...
 
Jag vet attdetta är en gammal tråd men ändå...

Jag blir förskräckt när jag läser om de negativa erfarenheterna ni har från Kakelhuset, Karlskrona.
Vår historia börjar som alla andras, vi ser en annons i lokaltidningen om utförsäljning av kakel och klinkers till badrum, En paket lösning innehållande allt, inklusive golvvärme och fix m.m.
Vi åkte i maj - 08 till utställningsplatsen och bestämde oss för en viss typ och färg av nämnda material. Jag talade med försjäljaren och förklarade läget med att jag inte skulle börja med badrummet i augusti när jag har semester. Kontrollerade att det var okej att höra av sig då om det skulle varanågot galet med leveransen eller om något saknades, då jag vidd leveranen skulle ställa undan grejerna oplockat i garaget.
Tiden gick och sommaren med och badrumsrenoveringen väntade. Jag upptäcker att golvvärme paketet saknas på pallen. Jag ringer ner och utan knussel eller konstiga ljud så fick jag skickat upp ett golvvärme paket.

Jag har inga negativa erfarenheter från Kakelhuset i Karlskrona sedan om det beror på att de skärpt sig på grund av anmälningar till Reklamationsnämnden eller konsumentverket vet jag inte men JAG har inget engativt att säga om nämnda företag
 
ÄNNU EN VARNING FÖR "KAKELHUSET AB" KARLSKRONA - KÖP ALDRIG AV DEM!!!


*********** Redigerad av moderator, personamn borttagna ***********

(Verkligt företagsnamn är: Nya Palmgrens Golv & Kakel AB, Karlskrona, organisationsnummer: 556482-3135)

De hade i februari satt in annonsen i Jönköpings-Posten. (I annonsen framgick inte företagets verkliga namn som ni kan se i bifogad bild nedan) Deras butik låg inhyrd i en fabrikslokal. Det var enkelt att se ut kakel och 'komma överens', eftersom deras billiga erbjudande lockade många kunder samtidigt till butiken skulle innehållet i överenskommelsen ordnas sedan, när de skulle komma och besiktiga inför arbetet. De utlovade ett totalt arbete med 50% rabatt. Det såg bra ut.

Två dagar senare ringer ********* från KAKELHUSET och säger att han ska leverera kaklet och ha betalt för det. Det vill jag inte, eftersom jag inte beställt kakel. Jag var intresserad av en helrenovering av badrummet, med totalt 50% rabatt.

************** kallar mig 'dum i huvvet', 'korkad', 'fattar dåligt' etc etc eftersom jag inte skulle ha läst vissa plakat i hans butik som ******* tyckte hade att göra med saken. Jag var lite osäker på om jag möjligen hade genomfört en beställning av något, så jag lät honom hållas. ******** skulle en vecka senare återkomma om en tid för att besiktiga arbetet.

Tre veckor senare (igår) hörde jag av mig till ********** eftersom han inte hört av sig om besiktning inför arbetet. ****** ägnade då huvudsakligen hela samtalstiden åt att skälla på mig, kalla mig 'idiot', 'dum i huvudet', i behov av psykolog för att jag inte ville ha en oseriös hantverkare, och han hotade med att skicka en faktura på 30% av beloppet på vad han hade uppskattat att arbetet skulle kosta (************* hade ännu inte genomfört en besiktning, alltså ännu inte sett vad det handlade om).

Jag är fortfarande häpen över nivån på det samtalet.

Tveklöst är ********* , KAKELHUSET AB i Karlskrona, och Nya Palmgrens Golv & Kakel AB, Karlskrona, organisationsnummer: 556482-3135 ett företag som INGEN ska göra affärer med. Låt detta gälla alla företag inom denna bransch som kommer från Karlskrona. Antagligen är det *************** som ligger bakom dem, vad de än kallas eller heter.

(Skulle denna kakelförsäljare råka ha gjort en kund nöjd så är det endast ett slumpmässigt undantag som inte har att göra med **************** och dennes affärsmetoder. )
 
  • KakelAnnonsJP.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Jag har redigerat bort personamn ur senaste inlägget.
 
Thomas59
Huskvarnen skrev:
ÄNNU EN VARNING FÖR "KAKELHUSET AB" KARLSKRONA - KÖP ALDRIG AV DEM!!!


*********** Redigerad av moderator, personamn borttagna ***********

(Verkligt företagsnamn är: Nya Palmgrens Golv & Kakel AB, Karlskrona, organisationsnummer: 556482-3135)

De hade i februari satt in annonsen i Jönköpings-Posten. (I annonsen framgick inte företagets verkliga namn som ni kan se i bifogad bild nedan) Deras butik låg inhyrd i en fabrikslokal. Det var enkelt att se ut kakel och 'komma överens', eftersom deras billiga erbjudande lockade många kunder samtidigt till butiken skulle innehållet i överenskommelsen ordnas sedan, när de skulle komma och besiktiga inför arbetet. De utlovade ett totalt arbete med 50% rabatt. Det såg bra ut.

Två dagar senare ringer ********* från KAKELHUSET och säger att han ska leverera kaklet och ha betalt för det. Det vill jag inte, eftersom jag inte beställt kakel. Jag var intresserad av en helrenovering av badrummet, med totalt 50% rabatt.

************** kallar mig 'dum i huvvet', 'korkad', 'fattar dåligt' etc etc eftersom jag inte skulle ha läst vissa plakat i hans butik som ******* tyckte hade att göra med saken. Jag var lite osäker på om jag möjligen hade genomfört en beställning av något, så jag lät honom hållas. ******** skulle en vecka senare återkomma om en tid för att besiktiga arbetet.

Tre veckor senare (igår) hörde jag av mig till ********** eftersom han inte hört av sig om besiktning inför arbetet. ****** ägnade då huvudsakligen hela samtalstiden åt att skälla på mig, kalla mig 'idiot', 'dum i huvudet', i behov av psykolog för att jag inte ville ha en oseriös hantverkare, och han hotade med att skicka en faktura på 30% av beloppet på vad han hade uppskattat att arbetet skulle kosta (************* hade ännu inte genomfört en besiktning, alltså ännu inte sett vad det handlade om).

Jag är fortfarande häpen över nivån på det samtalet.

Tveklöst är ********* , KAKELHUSET AB i Karlskrona, och Nya Palmgrens Golv & Kakel AB, Karlskrona, organisationsnummer: 556482-3135 ett företag som INGEN ska göra affärer med. Låt detta gälla alla företag inom denna bransch som kommer från Karlskrona. Antagligen är det *************** som ligger bakom dem, vad de än kallas eller heter.

(Skulle denna kakelförsäljare råka ha gjort en kund nöjd så är det endast ett slumpmässigt undantag som inte har att göra med **************** och dennes affärsmetoder. )
Tråkigt att läsa att du känner dig lurad. Samtidigt kan jag inte låt bli att undra lite hur man kan försätta sig i en situation som denna.

Skrev du någon form av avtal avseende arbetet? När det skulle utföras, av vem, när, vad det omfattade?

När man läser meningar som "...skulle innehållet i överenskommelsen ordnas sedan, när de skulle komma och besiktiga inför arbetet. De utlovade ett totalt arbete med 50% rabatt. Det såg bra ut." så börjar man ju undra hur KÖPAREN tänker?

Det fortsätter i samma stil med "Två dagar senare ringer ********* från KAKELHUSET och säger att han ska leverera kaklet och ha betalt för det. Det vill jag inte, eftersom jag inte beställt kakel. Där skulle man ju kunna tro att denna affärsrelation tog slut men INTE. Det fortsätter med osannorlika "************** kallar mig 'dum i huvvet', 'korkad', 'fattar dåligt' etc etc eftersom jag inte skulle ha läst vissa plakat i hans butik som ******* tyckte hade att göra med saken. Jag var lite osäker på om jag möjligen hade genomfört en beställning av något, så jag lät honom hållas. ******** ". Ja vad ska man säga!

För tt sedan toppas av detta: "Tre veckor senare (igår) hörde jag av mig till ********** eftersom han inte hört av sig om besiktning inför arbetet. ****** ägnade då huvudsakligen hela samtalstiden åt att skälla på mig, kalla mig 'idiot', 'dum i huvudet', i behov av psykolog för att jag inte ville ha en oseriös hantverkare, och han hotade med att skicka en faktura på 30% av beloppet på vad han hade uppskattat att arbetet skulle kosta (************* hade ännu inte genomfört en besiktning, alltså ännu inte sett vad det handlade om).

Jag är fortfarande häpen över nivån på det samtalet."


Ja man blir ju lite häpen. Inte bara av företagets agerande utan också av köparens. Hur många varningsklockor måste ringa för att en köpare bara ska lägga på luren.

Jag har ingen aning om huruvida företaget är seriöst eller inte. Troligen helt oseriöst av beskrivningen att döma men allvarligt. Som köpare måste man väl ha lite koll och inte gå på VAD SOM HELST alt tåla VAD SOM HELST.

Vid första bästa misstanke att allt inte stod rätt till, i detta fall att när företaget ville leverera kakel utan att det var beställt, är det väl bara att sätta ett tydligt STPP för vidare affärsrelationer. Inget avtal var ju skrivet så det borde inte ha varit ett problem.

Man blir lite häpen över hur vissa låter sig behandlas utan att reagera.

Vad jag tycker är bra med detta är väl att synbarligen oseriösa företagare, som denna, hängs ut så att andra potentiella köpare som har svårt att säga NEJ/STOPP varnas.

Som sagt, tråkigt att ni hamnade i denna situation men inte helt utan egen förskyllan.
 
Svar på 'hur många varningsklockor som ska ringa' etc.

Våra domstolar är fyllda av möten mellan människor vars ord står emot varandra. Den ena har sett saken på ett sätt och den andra på ett annat sätt. Som jag skrev var jag vid tillfället då jag blev uppringd osäker på den juridiska bindningen mellan oss. Jag hade i affären skrivit på ett papper som talade om att jag var intresserad av att de skulle komma och räkna på arbetet, men när han ringde och hävdade att jag sagt att kaklet skulle levereras blev jag osäker på om jag möjligen råkat skriva under på det också. Jag var alltså osäker på om jag kan ha gjort fel. Jag valde därför att vara ödmjuk trots att den uppringande personen fullständigt tappade sinnet och hotade mig. Jag kunde ju ha gjort fel.

Min varning i det här fallet var mest riktad till vanliga människor som inte ägnar heltid åt kakelköp och badrumsrenoveringar. Man åker till en affär som verkar ha schyssta priser. Man skriver på en välvillig intention om att de ska göra jobbet. Och när de sedan ringer och får det att låta som världens naturligaste sak att de ska lasta av kaklet imorgon och ha betalt för det, så tappar man kanske hakan, men för att inte missa affären så säger man ja och tackar och tar emot... Det är lätt gjort. Och särskilt lätt gjort är det när denne man hotar och blir oförskämd när man säger att man inte hade trott att man skrev på om någon leverans. Säkert är det många som säger OK av ren rädsla och osäkerhet i ett sådant tillfälle.

Det är den affärsmetoden som s.k KAKELHUSET AB i Karlskrona, och Nya Palmgrens Golv & Kakel AB använder sig av. De utnyttjar helt vanliga människor som är självklart osäkra inför en betydande investering i hemmet. De lurar oss, hotar oss och är oförskämd mot oss.

XXXX är en otäck människa! XXXX flyttar uppenbarligen runt från stad till stad, och har en betydande ekonomisk omsättning i sitt företag... En omsättning och vinst baserad på att skrämma och hota osäkra människor. Fy!

(Min 'egna förskyllan' är att jag fullföljer och inte låter mig skrämmas av oförskämdheter, utan hellre lära mig hur XXXX försöker lura mig. Jag har stött på fler, av alla sorter, men detta var den första som var värd att nämna här och att VARNA ALLMÄNHETEN för! )
 
Thomas59
Huskvarnen skrev:
Svar på 'hur många varningsklockor som ska ringa' etc.

Våra domstolar är fyllda av möten mellan människor vars ord står emot varandra. Den ena har sett saken på ett sätt och den andra på ett annat sätt. Som jag skrev var jag vid tillfället då jag blev uppringd osäker på den juridiska bindningen mellan oss. Jag hade i affären skrivit på ett papper som talade om att jag var intresserad av att de skulle komma och räkna på arbetet, men när han ringde och hävdade att jag sagt att kaklet skulle levereras blev jag osäker på om jag möjligen råkat skriva under på det också. Jag var alltså osäker på om jag kan ha gjort fel. Jag valde därför att vara ödmjuk trots att den uppringande personen fullständigt tappade sinnet och hotade mig. Jag kunde ju ha gjort fel.

Min varning i det här fallet var mest riktad till vanliga människor som inte ägnar heltid åt kakelköp och badrumsrenoveringar. Man åker till en affär som verkar ha schyssta priser. Man skriver på en välvillig intention om att de ska göra jobbet. Och när de sedan ringer och får det att låta som världens naturligaste sak att de ska lasta av kaklet imorgon och ha betalt för det, så tappar man kanske hakan, men för att inte missa affären så säger man ja och tackar och tar emot... Det är lätt gjort. Och särskilt lätt gjort är det när denne man hotar och blir oförskämd när man säger att man inte hade trott att man skrev på om någon leverans. Säkert är det många som säger OK av ren rädsla och osäkerhet i ett sådant tillfälle.

Det är den affärsmetoden som ägaren till s.k KAKELHUSET AB i Karlskrona, och Nya Palmgrens Golv & Kakel AB använder sig av. Han utnyttjar helt vanliga människor som är självklart osäkra inför en betydande investering i hemmet. Han lurar oss, hotar oss och är oförskämd mot oss.

Han är en otäck människa! Han flyttar uppenbarligen runt från stad till stad, och har en betydande ekonomisk omsättning i sitt företag... En omsättning och vinst baserad på att skrämma och hota osäkra människor. Fy!

(Min 'egna förskyllan' är att jag fullföljer och inte låter mig skrämmas av oförskämdheter, utan hellre lära mig hur en sådan affärsman försöker lura mig. Jag har stött på fler, av alla sorter, men detta var den första som var värd att nämna här och att VARNA ALLMÄNHETEN för! )
Det är ju otroligt trist att du råkat ut för det du beskriver ovan. Vad kan man då dra för lärdom?

För det första ska man väl vara lite sunt misstänksam i de fall då erbjudanden nästan är för bra för att vara sanna. Ser det ut som skit, luktar som skit och smakar som skit så är det skit.

Du behöver inte skriva på något papper för att få någon att komma hem och räkna på ett jobb.

Om du nödvändigtvis ska skriva på något som du inte är 100% säker på att du förstår, be då att få ta hem pappret och be någon du känner läsa igenom och kolla.

Gäller det större belopp bör man kolla upp företaget. Det finns flera enkla sätt att göra detta. Om man inte vet hur man kollar upp ett företag kan man i alla fall göra en sökning på Google. Där brukar det oftast bli träffar om företaget haft skumma affärer.

Ta ALLTID en kopia på avtal och liknande som du undertecknar. Glöm inte att sätta din signatur på ALLA sidor förutom sidan som du undertecknar.

Viktigast av allt: var inte så mesig, sätt ner foten.
 
Huskvarnen, haha? Du skriver: "Jag har stött på fler, av alla sorter, men detta var den första som var värd att nämna här och att VARNA ALLMÄNHETEN för!". Har du någonsin funderat på varför just du åker ut för sådana "otrevligheter" (grava missförstånd, med vilja?) hela tiden?
 
Redigerat:
Nu tycker jag iofs att om man läser hela den här tråden så finns det ett antal personer som har råkat ut för ungefär samma beteende från det här företaget. Jag har svårt att se att så många skulle ha "sig själv att skylla" för det exemeplösa beteendet från företaget.

Samtidigt skall man komma ihåg att firman verkar inte vara en ren bluffirma, tittar man på allabolag.se så kan man se att de har en skapligt stor omsättning, dit skulle man troligen inte nå om detta beteendet tillämpades mot alla kunder.

Så för mig låter det som en firma som sköter sig så länge allt går enligt plan. Men när något strular, ett missförstånd, en feleverens etc. Då riktar de taggarna utåt, och att dömma av rapporterat språkbruk, så finns där någon med problem. Man kan inte använda ett sådant språk mot en kund oavsett hur fel kunden har, då är man i fel yrke.

Jag förstår inte riktigt Vikings inlägg "varför åker just du på" osv.

Att råka ut för oseriösa/otrevliga företag gör vi väl alla ganska ofta, för det mesta går det inte så långt som att man gör affär, eller ens överväger att göra affär med dem. Det är ju bara att fundera över hur ofta man springer förbi de där som skall pracka på en AMEX kort eller mobilabbonemang, eller elabbonemang när man går i ett köpcentrum eller på Arlanda. De företagen ligger i ungefär samma seriositetsgrad som den här kakelkrängaren. Oftast dock inte lika otrevliga.
 
Denna 'någon' som är synnerligen oförskämd och otrevlig och som har fel yrke är ägaren till företaget KAKELHUSET AB i Karlskrona (med verkligt namn Nya Palmgrens Golv & Kakel AB). Det är alltså inte en anställd som beter sig så här utan företagsledningens kunskap, utan en företagare som framgångsrikt tjänar pengar med detta obehagliga beteende som affärsmetod. Hot och skrämsel tappar några kunder men lurar fler i fällan. Genom att flytta från stad till stad tjänar han stora pengar på att missbruka kundrelationer. Obehagligt. Det är antagligen värt en polisutredning, men han har redan tagit för mycket av min tid. Jag hoppas att detta hjälper några konsumenter att gå en omväg runt lurendrejaren. Förhoppningsvis kan det med tiden helt få bort honom från marknaden.
 
De är i Simrishamn nu i dagarna, 23/7-25/7. Tyckte det lät lockande, men är tacksam för att jag hittade denna tråd.
 
Hej

Finns det någon som har fått sitt badrum renoverat av KAKELHUSET AB i Karlskrona, undrar isåfall hur resultatet blev.
 
Anlitade Kakelhuset för att renovera ett badrum i Linköping.
För att göra en lång historia kort så blev arbetet mycket undermåligt utfört. Undanhöll viss del av betalningen för att jag var tvungen att anlita ett annat företag att skrapa bort och göra om fogen. Förutom detta sitter många plattor ojämnt.

Skickade ett rek till dem där jag förklarade varför jag undanhöll en del av betalningen och gav dem en viss tid att åtgärda detta. Hade försökt nå dem på telefon i flera veckor utan att få något svar.

Reket hämtades inte ens ut av dem utan returnerades. Man får tre påminnelser att hämta rek. De samtal som jag haft med chefen har varit hemska. Han skriker och försöker skrämmas och hota. Man önskar bara att man skulle ha spelat in dem.

Andra plattsättare som sett badrummet säger att det inte är satt av några proffs. Att det är under all kritik.

Jag råder alla att inte ha någon kontakt med detta företag. För oss blev det en nyttig läxa att man bara ska anlita folk man känner eller någon som man fått rekomenderad.
 
Redigerat av moderator:
Hej alla!! Vet inte varför jag tänker skriva men man kan ha "tur" med Kakelhuset....

Köpte kakel och klinkers av detta "utförsäljar företag" och åkte med släp mina 5mil till orten där de fanns.

Möttes av en lite lagerlokal (antagligen tillfälligt hyrd) med en hel del kakel till bra pris. Efter lite tittande och hjälp av säljaren att fundera och "matcha" kakel och klinkers så blev det affär.......fick då upplysningen om att kaklet inte fanns där utan kom för utlämning nästa vecka.

Jaja ingen fara med, jag kuskade hem igen och väntade till nästa vecka då jag fick ett samtal kvällen innan utlämningen att deras lastbil hade gått sönder så de kom inte förrens dagen efter.
Efter lite prat kom vi fram till att lastbilen kunde svänga in och lämna direkt till mig (bor inte långt från vägen de åkte förbi) och så blev det.

Kakel och klinkers som beställt och hem till garaget!! Lysande!

Så det verkar alltid vara lite krångel med dem.
Men jag hade antagligen en jäkla tur att träffa en försäljare på gott humör och en ägare som för dagen gick att diskutera med om leveransen.

Så allt är inte svart med dem och har man tur så blir det billigt kakel :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.