Jag får med jämna mellanrum ett felmeddelande som lyder:en ny enhet är nu tillgänglig i nätverket, klicka här för mer information.......
Fantastiskt störande just när man sitter & spelar poker online,vet inte hur många ggr. som datorn tappar uppkopplingen under en turnering.
Detta sker alltid i samband med ovan nämda "fel"meddelande....
Tror att det är routern som sabbar till det men vet inte hur jag ska ställa det till rätta .
Finns det nån som vet hur jag ska fixa till det ?
Jag har en D-link 524Up(Beteckning Dl-524Up) om det hjällper någon...
Tack på förhand // Mixar´n
 
testa och stäng av Upnp tjänsten. Tippar att det är den som ställer till det
 
Hur & var gör jag detta?
Är fortfarande lite av en nybörjare på detta...
 
Den routern verkar ha ett problem med DHCP-servern vilket gör att man tappar kontakten med den då och då. Felmedelandet beror förmodligen på att den inbyggda skrivarserven poppar upp varje gång datorn återansluter. Ev har D-Link en nyare firmware som kan laddas ner och uppdatera routern med. En alternativ lösning verkar vara att ställa in static DHCP i routern, dvs programmera in datorns ethernetaddress.
 
pefo skrev:
Ev har D-Link en nyare firmware som kan laddas ner och uppdatera routern med.
Ett annat alternativ är att ta allt som det står D-link på lägga på huggkubben och klappa till allt vad man orkar. Hade en 604:a för en del år sedan och den implementerade; dhcp, dyndns, smtp samt ntp FEL. Som i, fungerade inte (ja, DHCP fungerade ibland/ett tag i alla fall). Dessutom startade den om med jämna mellanrum (en timme eller så). Det kan hända att D-link har skärpt sig, men jag håller inte andan. (Att man tom lyckades sänka ideella NTP-servrar till höger och vänster genom att hårdkoda addresserna till dem är bara för mycket).

Sådär, skönt att få det ur sig... :)
 
Tack för hjälpen l_s_a.........
pefo:Har redan statisk ip-adress, men provade att ladda hem de nya drivrutinerna och det går bättre faktiskt....Tack för rådet.
 
Bra! Skicka ett vykort när du bränner pokervinsten på Barbados! :D
 
Äh, skicka pengarna istället. Vi struntar i vykortet. ;-)
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Äh, skicka pengarna istället. Vi struntar i vykortet. ;-)
Word! =)

//R
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.