Har tänkt att lägga ett svart gummigolv i köket, ett sådant med upphöjda "pluppar".
Nån som vet om detta finns på rulle med vanlig 4m bredd?
Jag hittar det bara i plattor typ 50x50cm samt nån smal rulle på 1m.

Ni som lagt plattorna, syns skarvarna? Stör man sig på det?
 
Var hittar du plattorna? Jag funderar på om det är svårstädat?
 
Har hört att det inte bara är svårstädat (smuts, smulor, krafs och hårstrån *urrk* fastnar runt plupparna) utan funkar närmast som en "skit-magnet"...
Synd, för det är väldigt snyggt.
 
Jag har hört att det infinner sig en INTENSIV GUMMI LUKT i hela rummet av den mattan.
 
Min syster har lagt plattorna, och nej, jag tycker inte man ser/stör sig på skarvarna. Hon har ett mörkgrått golv.

Och nej, det luktar inte gummi i hennes kök.

Nej, tror inte att hon upplever det som mer svårstädat.
 
Har lagt gummigolv i köket och tycker inte det är särskilt svårstädat. Kan i och för sig föreställa mig att ett vitt gummigolv eller någon annan ljus nyans vore svårare att hålla rent än mitt svarta.

Valde plattorna (Artigo Classic) istället för rulle för att de var enklare att längga runt alla knepiga hörn, vinklar, trösklar och rör som kommer upp ur golvet. (Rulle hade kanske varit snyggare, men jag har vant mig vid det lilla man ser av skarvarna.)

De enda två gångerna jag upplevt att gummigolv luktar var:
1) De första dagarna när golvet var nytt och jag precis hade lagt det och
2) i hissen när städfirman hade varit på golvet där med ett rengöringsmedel som gummit uppenbarligen inte tålde.
 
731007...!
Ser i inlägget från 2008 att du har lagt gummigolv i köket, är det med pluppar? Har du det kvar? Hur har det fungerat? Samlas det smuts runt plupparna eller hur upplever du att det fungerar med städning mm?
Vi ska inom kort göra om köket men har ännu ej bestämt vilket golv vi ska ha. Börjar dock dra ihop sig och bli lite bråttom med beslut... Hjälp!
 
Jag är också intresserad av vad folk har för erfarenheter av gummigolv. Vi kommer att behöva ett nytt golv i grovingången/verkstadsdelen om ett tag och jag vill gärna ha något som är slitstarkt, lättstädat och samtidigt behagligt att gå på.

Golvet är en oisolerad betongplatta så planen är att lägga platonmatta med en tunn cellplastisolering på, och sen ett golv. Ingen golvvärme, så det ska inte vara klinkers.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.