Denna vecka trillade både nya Clas Ohlson och Jula katalogen in! Nu har man lite kvälllektyr närmaste veckorna :) Men är det bara jag som tycker att Classe verkar få mindre och mindre verktyg och maskiner, och mer och mer elektronik? Däremot verkar Jula utöka med mer och mer kul grejor...
 
Har gjort precis samma observation. Classe verkar dessutom satsa mer på billigare okvalites märken än riktiga maskiner.
 
Mycket av de småprylar i verktygsortimentet som Clas i Sjön säljer finns på Biltema till ibland halva priset.
 
Redigerat:
CO har höjt sina priser rätt mycket nu när den nya katalogen kom. Hade tittat lite på deras kexfräs som tidigare kostade under 500:- men nu är den nästan uppe i 600:......
 
Det stämmer, har nu kollat igenom nästan hela katalogen. De har höjt med cirka 15-20% på det de höjt. Och det är många artiklar som berörs.
 
Hjälp!!! Memorerar ni katalogerna??? Jag är tydligen ingen verktygsnörd trots allt! :D :D :D

MVH
Ronnie
 
Merkelig at de øker prisene så mye nå. De har enda flere butikker en før og dermed enda større innkjøp.

Men, jeg handler mindre på clas nå en før. de er blitt litt dyre på en del, men de er fortsatt veldig gode å ha da :)
 
Dålig stil. Blir det inte svårt för dem om inte de andra hänger med upp, ungefär som med bensinpriset. Det är väl inte så mycket som är unikt där, förutom Co-Tech...
 
Jag tror bara de följer den allmänna utvecklingen. Priserna går ju onekligen uppåt på det mesta. Tror vi får se samma tendens när ex. Biltemas katalog kommer nu till veckan.
 
Något datum på Biltemas katalog?
 
pgo_jim skrev:
Något datum på Biltemas katalog?
Måndag den 25 augusti enligt deras hemsida
 
Varför har inte Biltema postorder längre? Jag har låååångt till närmaste butik...
 
Larsa skrev:
Varför har inte Biltema postorder längre? Jag har låååångt till närmaste butik...
Antagligen så har volymen på den försäljningen blivit så låg att det inte var lönsamt längre. Antalet varuhus och antalet artiklar har ju dessutom ökat betydligt på senare år.
 
Noterade att Jula sänkt en del priser i nya katalogen, tigersågen Makita JR3050T köpte jag (på Bauhaus, men övriga hade liknande priser) för 1700 i våras, nu kostar den 990 i Julas senaste katalog :mad:. Den och en del andra prylar jag inte kommer ihåg känns nu som riktigt bra köp.

/A
 
mycket av verktygen är ju exakt samma verktyg fast i olika färger...och olika priser. Har både Jula och CO samt Biltema inom räckhåll och har ibland åkt runt bara för att jämföra dem..Och jag är 100% säker på att många verktyg är exakt samma fast med olika färgsättningar. Kan löna sig att kolla runt lite innan man handlar vissa saker i alla fall :)

Det jan kan säg dock är att oavsett var man handlar så skall man alltid noga kontrollera varan i butiken, har köpt flera saker som varit trasgia i kartongen och då måste man ju åka tillbaka och byta osv...Så nu har man vackert lärt sig det också*skratt*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.