Hej!
Om det är någon som lyckas få tag på bilder på Spoven tar jag tacksamt också mot!
sremgard@hotmail.com

Hälsningar
Sofia
 
Hej alla husletare!

Vi ska bygga FH Spoven. Vår byggsats kommer den 4 dec. Gissa om det är spännande. Vi fick kämpa i 5 år med vår kommun för att få bygglov. I veckan gjöt dom plattan och i nästa vecka ska dom börja mura källaren. Under hela bygglovsprocessen så har vi haft kontrakt med FH. Vårt intryck av företaget är att dom är seriösa och mkt duktiga. Vi kommer att ha snickare från FH som bygger vårt hus. Deras priser är mkt bra och dessutom ska man tänka på att deras snickare har byggt deras hus förr. "Dom vet i vilken hög rätt plankor ligger". Jag har inga bilder ännu mer än på en uppgrävd tomt och betongplattan. Ni får gärna maila om ni undrar nåt så ska jag försöka svara så gott jag kan.
/Anna-Lena
 
QUOTE][Vi ska bygga FH Spoven. Vår byggsats kommer den 4 dec. Gissa om det är spännande. Vi fick kämpa i 5 år med vår kommun för att få bygglov./QUOTE]

Hej!!

Fy, vad hemskt att behöva vänta 5 år på bygglov, varför har det strulat? Vi är på G m bygglov men i Uppsala ligger förhandlingstiderna på ca 1 år :(
Vill ha hus nu! Spoven är otroligt vacker, det blir nog doppingen m souteräng för vår del :)

Lycka till m bygget och håll oss gärna uppdaterade, kommer ni att ha ngn blogg så att man kan följa bygget?
 
Sofie&Peder skrev:
QUOTE][Vi ska bygga FH Spoven. Vår byggsats kommer den 4 dec. Gissa om det är spännande. Vi fick kämpa i 5 år med vår kommun för att få bygglov./QUOTE]

Hej!!

Fy, vad hemskt att behöva vänta 5 år på bygglov, varför har det strulat? Vi är på G m bygglov men i Uppsala ligger förhandlingstiderna på ca 1 år :(
Vill ha hus nu! Spoven är otroligt vacker, det blir nog doppingen m souteräng för vår del :)

Lycka till m bygget och håll oss gärna uppdaterade, kommer ni att ha ngn blogg så att man kan följa bygget?

Ursäkta att jag inte svarat tidigare. Det som strulat för oss har varit vatten och avloppslösning (finns inget kommunalt där idag, men det är på g) och en ganska hopplös kommun.
Nu har vi i alla fall äntligen fått huset/byggsatsen och snickarna har kommit igång. Det går undan av bara den. Allt är över förväntan.
Jag har startat en blogg på http://alskoglund.blogspot.com/ Den ska jag försöka uppdatera löpande under byggets gång.
Jag har precis startat den så det är endast ett par bilder där just nu. Men det kommer mer.
 
Kul! Hoppas det går bra.
 
Står erbjudandet om bilder fortfarande kvar så vill jag väldigt gärna ha några!

susanne.83@spray.se

Vi fick höra från en säljare att spoven var ett väääldigt stort hus - men är det verkligen så stort? Vi var på villavisning förra helgen på ett hus från fiskarheden som var 186 m2 (spoven är ju bara 20 m2 större) och det kändes inte speciellt stort...
 
Snailman
Verkar vara mycket vettiga hus, ska själv sätta upp två st inom det snaraste. Grattis allt som har valt att bygga, som jag ser det får ni mycket för pengarna... Hur vi entrepenörer ska överleva är väl en annan fråga??! lycka till alla..
 
Redigerat:
Hej. Jag och min sambo tänkte ev bygga ett hus, å Spoven är det som vi gillar mest.
Var in på Fiskarhedenvillan och kolla priset på det, det stod att det kosta runt 1 Miljon.

Men min fråga är vad får man räkna att betala för ett sånt hus färdigt.
(Utan tomt vi har redan den)
Maila gärnan om ni inte vill skriva det här :)

Mvh

Mattias Wikström
djzapp74@msn.com
 
Det kostar ungefär 3 x huspriset. Så runt 3 miljoer för er del då.
 
hej här är ett par till som fastnat för spoven....
ska träffa fh säljare nu i veckan ! dock så vill vi ändra mycket på planlösningen och även ha ett större garage än vad dom har i sitt sortiment......... ska bli grymt kul att bygga......är i full fart med att hitta tomt.......

måste fråga er som valt spoven vad har ni valt för uppvärming?
är lite nyfikna... om ni valt jord/bergväme?
 
Hej har läst runt på forumet här och det var mycket äldre poster, Vi funderar också på ett Spoven hus, och vill gärna veta era erfarnheter, och vilka förändringar ni har gjort.

Ni som haft Spoven några år, något ni märker i kvalité som man skall passa sig för?

tar också gärna emot bilder.

thebest@telia.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.