Du har helt rätt, menade förstås moms. Nu dyker väl "labor day" upp på måndag i USA. De brukar kunna ha kula reor då att hoppas på.
 
H
Hejsan, är på jakt efter motor cylinder gräsklippare/green klippare. Nån som har något bra tips på online shop från Staterna på just det. Har hittat bra priser från UK men tänkte att Staterna kanske är ännu billigare.

Tydligen är jag värdelös att hantera google ;(
 
Vill bara dubbelkolla innan beställning då jag funderat på att investera i ett DeWaltlager.

Funderar på att köpa lite batteridrivna maskiner, skruvdragare, tigersåg, cirkelsåg osv från USA. Detta kommer då att drivas med 18volts batterier, räcker dessa?

Sen för laddaren så köper man en trafo från typ CO.

Är detta funkis eller bör jag satsa på annat?
 
Importera gärna men satsa inte på dewalt. Finns märken för ungefär samma pengar som är bättre. Makita, Bosch, Milwaukee, Hitachi etc. Har själv en del erfarenhet i jobbet och Dewalt är överskattat. De har gjort vissa modeller som har varit bra men överlag så känns de övervärderade.

exempel på ett bra paket
http://www.toolking.com/makita_LXT601.aspx
 
Redigerat:
DeWalt i USA verkar dessutom ha stoppat sina återförsäljare att sälja utanför landet.
 
Jepp, som Joflop säger, verkar som DeWalt sagt till sina lev. att inte sälja utanför nordamerika. Hardwaresalesinc.com sa nyss nej.
 
Vad jag kan förstå så är det frakt och leverans till Norge? Sen ska man betala frakt till Sverige för det ingår väl inte i det priset på Jetcarriers hemsida?
 
joda de gör de, jag har använt de
 
bjs skrev:
joda de gör de, jag har använt de
..fast då tillkommer väl frakt INOM Sverige?
 
Hej!
Importerade just en Dewalt 18V-3växlad skruvdragare samt en 28V cirkelsåg från Toolking i USA. Inga problem alls, fick hem grejorna på ca en vecka. Total kostnad ink frakt, tull, moms: 4740:- . Tillkommer en trafo från Classe för 249:-...
Inte kommer jag att köpa verktyg i Sverige mer...

Mvh Ulf
 
Utan att vara 100. Så är ju Dewalt inget höjdarmärke i USA direkt. Där har man andra favvo-brands. Vilket också räknas upp av Lobo69.

Handlar du hos proffs i Kanada och USA så är det tex Makita du hittar.

Gult är fult! :)
 
”If it is not yellow and black, take it back." :)

DeWALT är världens största producent av industriella elverktyg och elverktyg tillbehör.

Däremot är nog prispressen större i USA.
 
Någon som har erfarenhet av Tylertool.com?
 
Eftersom Dewalt verkar dra öronen åt sig och stoppa försäljning utanför US, Är det någon som har provat på alternativen www.myus.com eller www.myusabox.com? Man får en Adress i usa som allt skickas till och sen vidarebefodras det hem..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.