hej, är det någon som har sett ikeas nya lådkyl i verkligheten? Är grymt sugen på att ha den i köksön på sträcka-ut-handen-avstånd från köksbordet för drickor, smör, ost mm som man inte behöver i matlagningen.. men frågan är om den är värd utrymmet och priset, Hur stora är lådorma, det kanske bara blir som en överdimensionerad kylväska?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20123873
 
Jag klämde på den för två helger sedan.
Lådorna är rätt stora, tor den var på 80 cm i bredd och visst försvinner lite för isolering men den är hyfsat ok.
Jag har lite emot IKEA vitvaror men funderar allvarligt på denna kyl för att tillskillnad från dig ha den nära matlagningen/berediningsytorna. Helt klard värd sitt pris efter att ha klämt på den.
 
Tack för svar, det låter ju uppmuntrande, ska nog till ikea i helgen (jättebra - lönehelg..), hoppas att de har den i Kalmar så man få ser den live.
 
ASG what a sucker!! lönehelg på IKEA och vårväder. Jippieeeee ;)
bara jävlas lite men lycka till!!
 
Kanske inte världens bästa idé... kanske svärmor kan ta barnen imorgon när de har kvällsöppet... skulle egentligen behöva beställa köket också... Hmm
 
Ikea på en lönehelg... OUCH!
Jag spikar mig nästan hellre i handen än går på ikea på en lönehelg... :p


Glöm inte att raportera hur det gick, om du överlevde.... :)
 
Ja vi är så orliga för dig. Hur gick det???
 
Hej, vi ställde in ikeaturen i helgen och satsar på ikväll istället, hoppas bara att köksplanerarna i kalmar är bättre än sitt rykte, det är flera vi pratat med som upplever dem som allför nya och oerfarna på köksplaneringen. Men det är så mycket längre till Älmhult så vi chansar på att vi inte missat något i planeringsverktyget.
 
Nu är köket beställt! Det var helt folktomt på ikea kalmar igår och v fick jättebra hjälp utan att behöva känna oss stressade, sen lämnade vi ungarna med farmor och det bidrog väl till lugnet...
Får starta en renoveringstråd sen när vi börjar riva...
Just det, de hade ingen lådkyl i utställningen, men vi chansade och beställde en ändå..
 
Skönt att ni överlevde!

Hur lång leveranstid har ni på köket?
 
Killen sa att vi kunde få det tidigast om två-tre veckor, men det hinner vi inte med så vi beställde till 23 juni, ska hinna riva lite väggar mm... fast ett par veckor låter snabbt, vi skulle ändå ha måttanpassade bänkskivor. Fast kollegan var uppe och beställde för ett par veckor sedan och de får sitt på fredag, så det verkar som ikea ligger bra till tidsmässigt nu.
Är ni på gång med nytt kök med?
 
jepp
fick idag förhandsgodkännt på vår tillbyggnad till köket från de stränga herrarna på stadsbyggnadskontoret. Har varit många turer redan innan ansökan skickades in men nu så är det grönt ljus på allt från fönsterkarmsfärger till taklutningen.
Lutar åt IKEA stomar och lådor i stort, sen blir det kompletterat av diverse hörnskåp vitvaror, diskbänk mm från andra leverantörer.
 
Grattis!, nu när du skriver det så kom jag på att vi nog snart måste in med vår bygganamälan om att riva den bärande väggen.. vi tog alla skåp, stommar och luckor från Ikea, lite vitavaror, resten från tretti.se är tanken.
 
bump,

hur gick det med köket?
Speciellt lådkylen :)

Jag håller nämligen på att planera kök nu för det nya huset.
Och en lådkyl låter som en bra kyl att ha på en köksö.
 
Hej, ursäkta att det tog sån tid att svara, varit bortrest. Köket går äntligen att använda och lådkylen är jättebra, mkt större än jag vågade hoppas på och fungerar bra. Enda nackdelen är väl att man inte kan ställa en petflaska upp, den största lådan är för låg, annars rymmer den ganska mycket. Det var en del pill med att få fast luckorna, och de går ju inte att justera i upp-ner /sidled lika mycket som vanliga lådfronter. Ett tips kan vara att sätta en liten klack bakom så att den inte hoppar bakåt om man slår igen lådan för snabbt.
Ska se om jag kan lägga in lite bilder imorgon.
Av hela köksrenoveringen så var det klart enklaste delen just att montera ihop stommar och sätta upp dem med luckor. Renoveringen blev betydligt större än vad vi räknade med från böjan, eftersom vi fick bryta upp det gamla golvet, förstärka några bjälkar och isolera om golvbjällagret plus lägga nytt massivt trägolv på de gamla bjälkarna som slagit sig åt lita olika håll. I ca två veckor fick vi ta en fyraåring på varje höft när vi skulle till badrummet och hoppa på bjälkarna. Innan det rivande bärande vägg av 3' plank, sen sätta upp gips och nytta innertak, plus dragning av ny el, rörisen vägrade jobba med gamla galvade rör, så l/v-värmepumpen måste in direkt istället som planerat till hösten...plus en massa annat som man inte hade en tanke på innan man började.
I helgen ska jag äntligen STÄDA på riktigt, gno bort gammalt kolstybbsdamm och tretexdito.
Lycka till med köksplaneringen, kan säga att jag tycker att det är värt det, men utan kök i 12 veckor.. SÅ gott är det inte med grillat! (Eller att diska i handfatet..)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.