Hejsan,

Jag har en fundering om hur lösa fallet i badrummet, själva badrummat är avlångt med måtten bredd 180 cm och längd 520 cm, jag har tänkt mig att ha en duschhörna i ena ändan av det, en sån där "walk-in" dusch och i andra ändan kommer det att bli ett tvättställ. jag har skissat lite på fallet se bif skiss.

Jag skulle gärna vilja ha synpunkter på lösningen om den är vettig eller om jag är helt ute och "cyklar".

Tack på förhand

/Djordano
 
Har läst något tidigare om att man behöver fall i hela badrummet även om man har "inglasad" dusch. Om det stämmer får någon annan svara på.
 
Redigerat:
Hej,

Det blev kanske lite otydligt på skissen men så här har jag tänkt, att göra ett fall på cirka 1:100 mot kortsidan där jag skall ha duschen för att sedan i duschhörnet ha ett fall mot golvbrunn på 1:50.

/Djordano
 
Jag tycker det ser bra ut.
Såsom jag har förstått reglerna så är det precis sådär det ska se ut.
Men jag är inget proffs... -ännu.
 
Ser helt OK ut jag körde med 1:75 i dusck och lite utanför resten 1:200 cirka. Funkar bra tycker jag.
 
Hej,

Tack för svaren, bra idé att ha 1:200 i övriga delen i badrummet, gör att det går åt mindre flytspackel.

/Djordano :)
 
Det var min anledning också. Man sparar faktist ganska snabbt ett par tre säck á 200 skattade.

Fallet funkar ju ändå inte så att om man har 1:50 och spiller en droppe vid dörren så vips är den i avloppet. Däremot krävs aningen mer vatten ju mindre fall man har. Huvudsaken är att man inte får bakfall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.