Vill kolla lite med er vad ni gett för er matjord?
1 kb3= kr?
 
  • Gilla
Lillfredde
  • Laddar…
150 kr + moms vid hel bil (gräsmattekvalité)

Edit:
Inklusive frakt alltså. 10 kubik för 1500 kr + moms
 
Redigerat:
Får betala 115 kr + moms per kubik (sorterad matjord). Exkl. frakt.
 
jag gav 3 000 kr för 10 ton (ca 9-10 m3) (gräsmattejord) inklusive frakt och skopning av jorden till en platå tre meter ovanför vägnivå. (utan skopning var priset 2 500 kr)
(i Stockholmsområdet)

/f
 
Redigerat:
P
foppa72 skrev:
jag gav 3 000 kr för 10 ton (ca 9-10 m3) (gräsmattejord) inklusive frakt och skopning av jorden till en platå tre meter ovanför vägnivå. (utan skopning var priset 2 500 kr)
(i Stockholmsområdet)

/f
Var det privat eller någon större firma? Har pris från SRV (Södertörns jord) på strax under 3 för 10 ton tippat på gräsmattan.
Jehanders kostar några hundringar till.
 
Peter_K skrev:
Var det privat eller någon större firma? Har pris från SRV (Södertörns jord) på strax under 3 för 10 ton tippat på gräsmattan.
Jehanders kostar några hundringar till.
Det var en ensklid åkare som jag hittade på Blocket. Kollade också på SRV mfl men det föll på att de flesta endast levererar med tippning på plan yta. Någon firma kunde skopa men då skulle det kosta 8 000 kr. BIgBag verkar smidigt men det blir också väldigt dyrt.
 
De stora ligger på ca 190 kr/ton för riktigt bra gräsmattejord. En kubik jord brukar väga 1,2-1,3 ton. Beställde idag 37 ton och transport kostade 2500. Vad transporten kostar beror mycket på hur lågt de måste åka med jorden. Det är priset per ton som är intressant att jämföra.
 
155 kr kubiken för sorterad ink frakt inom blekinge
 
H
Någon som har beställt hem Hasselfors dressjord i lösvikt? Vad fick ni betala för det?
 
Redigerat:
Betalade 120 kr/ton + moms och frakt för riktigt bra jord till gräsmattan. Då köpte vi förvisso 85 ton, så jag tror vi fick ett lite bättre pris. Transporten ordnades med två bilar med släp (39 ton per vända) plus en boggiebil utan släp, så det blev inte extremt dyrt för frakten heller.
 
P
Peter_K skrev:
Var det privat eller någon större firma? Har pris från SRV (Södertörns jord) på strax under 3 för 10 ton tippat på gräsmattan.
Jehanders kostar några hundringar till.
SRV hade ingen jord att sälja. Köpte via Blocket för 1500:- /6 kbm tippat inne på tomten.
 
Nån som kan rekomendera en leverantör av gräsmattejord i norra Stockholm?
 
180:- kvm här. fin jord i göteborgsområdet
kbm ska det givetsvis stå...
 
Redigerat:
336kr /kvm i Stenungsund. Fin harpad matjord med hästgödsel i. Kan användas både i rabatter och i trädgården. Utkörning ingick i priset.
 
Nu återupplivar jag en gammal tråd, jag vet :)

Någon som vet någon i krokarna kring Södertälje, Mariefred Gnesta-trakterna som säljer och kör ut fin gräsmattejord?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.