Laminat eller massiv ek

  • Laminat

    29 Röster 61,7%
  • Massivt

    18 Röster 38,3%
  • Antal röster
    47
  • Omröstningen stängd .
Det jag menar att har man plats för ordentlig yta brevid hoar med rostfritt så funkar det med massivt. Men slutar hon direkt för att övergå till massivt eller överlimmad ho så röstar jag heelt och fullt på Laminat. Har sett alltförmånga tråkiga överlimmade hoar i massivt. Underlimmat i massivt är ju ett alternativ men då åker man på ändträ som inte heller mår så bra av vatten.
 
Har haft massivt med overlimmad ho, ingen hit direkt. Valde nu åter igen 40mm massiv ek av bra kvalité, men till detta en rjäl rf. diskbänk med uppvik mot vägg och 40mm tjock framkant. Skitsnyggt. Men klart laminat är mer praktiskt, men vill man att allt ska vara praktiskt alltid? Iså fall ska man ha laminatgolv istället för parkett och målade betonggilv istället för klinker med fogar. Välj det man trivs med och gillar och ta med att under håll är en del av känslan i bänken.
 
G
både massivträ och laminat är snyggt. laminaten går att hotta upp med någon snygg framkant, t ex i rostfrilook. skulle jag välja mellan en bauhausskiva eller en lg-laminat skulle jag definitivt välja en lg-laminat. men med en dyrare träskiva av bättre kvalitet är det ett svårt val :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.