Är det någon som har erfarenhet av att bygga med Trivselhus. Vore tacksam både för positiva o negativa svar på detta...Finns det någon annan leverantör som kan rekomenderas. Tycker Trivselhus har högstandar i sina hus. Det gör att man slipper göra en massa tillval.
 
Vi ska bygga ett Trivselhus i Alsike. Vi har dock inte hunnit så långt, men än så länge har vi bara positiva erfarenheter! Även vi tycker att deras basstandard är mycket bra och de har väääldigt många husmodeller att välja mellan. De är även mycket öppna för att göra om plan- och fasadlösningar. Vi har fått mycket bra kontakt med våran säljare här i Uppsala och han snappar snabbt upp vad vi är ute efter snarare än att försöka sälja på oss ett standardhus (vilket har hänt hos andra leverantörer).
 
Kan bara instämma. Har fått samma respons från den säljaren vi kontaktat i Hbg
 
Vi tackade nej till Trivselhussäljarna här i Stockholm för han vi fick kontakt med försökte totalt prata omkull oss och vi fick inte en syl i vädret :( Jättetrist.. men fina hus och vet flera som är nöjda med dem så hitta en bra säljare som du hinner säga något till ;)
 
Trist att ni fick tag på en dålig säljare, sånt kan verkligen få en att tappa lusten helt!

Ska ni välja ett standardhus eller rita helt eget? Vi kommer att göra en helt egen planlösning som vi klär i en lätt modifierat standardhus. Det kommer att bli kanon så fort vi fått ordning på alla detaljer.
 
Tycker Trivselhus varit mycket bra. Har dock bara träffat säljare och inget mer. God standard och bra bemötande. Nackdelarna kan räknas till högt pris samt delad entrepenad för de som föredrar totalentrepenad.
 
rossen skrev:
Tycker Trivselhus varit mycket bra. Har dock bara träffat säljare och inget mer. God standard och bra bemötande. Nackdelarna kan räknas till högt pris samt delad entrepenad för de som föredrar totalentrepenad.
Okej....hade fått för mig att dom hade totalentrepenad....

Men jag skall själv gjuta plattan så det kanske inte spelar någon roll
 
Det finns åtskilliga trådar om Trivselhus - så testa sökfunktionen. Men nu när jag ändå skriver här kan jag säga att jag är skeptisk till Trivselhus i Skåne. På husmässan i Trelleborg förra året (kommer ej ihåg vad den hette...) var detaljarbetet under all kritik. Och det i ett visningshus... Men som alltid finns det bra och dåliga entreprenörer. Ta referenser.
 
Har precis byggt färdigt ett trivselhus i nacka, och är jättenöjd. Blev kanon och det funkade smidigt hela vägen. Snickarna (årstasnickarna) höll i det mesta och var kanon.
 
Vi skule bygga ett stort hus och kontaktade Trivselhus.......de verkade duktiga och allt var positivt.
Även standarden är hög men hur mycket är det värt?
Kontaktade även Eksjöhus och Myresjöhus och de hade något lägre standard men även ett lägre pris.
gemensamt med de alla tre är att de är dåliga på att höra av sig samt att de lovat guld och gröna skogar.
Trots en maxbudget så skickar de offerter långt högre,,,,och då är det ändå inte totalpriset.
Efter att de inte riktigt har någon bra lösning så slutar de att höra av sig...synd
Vi skulle velat ha mer tid att diskutera fram en bra lösning men man tröttnar då de som har kunskapen struntar i en.
 
Har byggt med Trivselhus i Stockholm. Precis flyttat in och är mycket nöjda. Vi har ritat huset själva och fått det precis som vi vill. OM vi skulle bygga hus igen :O) skulle vi inte göra det utan vår säljare Charlotta Sabel (byter hon jobb till en annan husleverantör, skulle vi följa efter... (detta var helt hypotetiskt!!!)). För oss har hon varit kanonbra. Kunnig, trevlig, alltid tagit sig tid, hållit vad hon lovat och så vidare. Vi har mött andra inom TH som inte varit lika bra men Lotta har hållit. Så det är superviktigt att ha förtroende för sin säljare.
Men viktigast är ju så klart entreprenörerna. Vi hade turen att få Tomas Eriksson som snickare, och bättre går inte att hitta. Alla entreprenörer vi haft kan jag inte rekommendera, men snickaren är 1000-bra.
Vi valde bort TH badrumsinredning, vilket vi är glada för. Vi gillade inte den och dessutom var det dyrt. Vi borde valt bort deras köksleverantör. Det var inte bara dyrt, det var APdyrt och blev bara hyfsat. En stor fördel med TH är just att man även kan välja BORT och då få tillbaks alla pengar som var avsatt för bad, kök eller vad det nu var. Så var det inte alltid hos andra husleverantörer som räknat på vårt hus. Nyttja den möjligheten, bara för att det råkar vara standard är man inte fastlåst!
 
Annika, Älvsjö - Jättekul att läsa dina kommentarer och erfarenheter. Vi har också varit i kontakt med Charlotta, men då hade vi ingen tomt, det har vi nu!! Vi bor på Gotland så tyvärr kan jag inte använda din snickare ... men det är som sagt som du säger, jätteviktigt med entreprenören.

Vill gärna veta mer om ert husbygge, har ni en hemsida? Vilken badrumsinredning valde ni? Vad skulle du ha valt för kök istället? Det låter ju jättebra att man kan välja bort standar och få tillbaka en vettig summa pengar och välja något annat. Jag trodde att alla drog av mindre pengar så att det i slutändan inte ar värt att bya till ngt annat.
 
waldeners - kul att ni hittat en tomt! Hoppas det blir ett hus som ni blir nöjda med också. Någon hemsida har det inte blivit på vårt bygge, dock massor med bilder. Oj vad digitalkamera är bra! Om jag kan bidra med något genom att svara på frågor gör jag det gärna!
Vi valde Ballingslöv som badrumsinredning. Även där hittade vi en toppenbra säljare (Matti på Ballingslöv i Kungens Kurva) som ritade och räknade på åtskilliga :O) varianter till oss. Vi beställde i oktober (kampanj 20% i rabatt, dessutom gjorde vi slutbeställningen hos TH då) men valde leverans i april (pga. att det passade bygget.) Inga problem! Allt kom som lovat, komplett, helt, inga skeva luckor (som vi har i köket). Vi valde sen att köpa bänkskivor till köket i sten via Matti, samma fina service då. Supernöjda. Så Ballingslöv ligger som en bra kandidat som alternativ köksleverantör.
Till vårt uterum valde vi inte Elitfönster som TH samarbetar med. Kändes lite för lyxigt jmf med vad vi ville uppnå. Det blev Santex istället, men vi fick ändå monteringen att ingå i entreprenaden. Ytterliggare ett exempel på när vi tycker att TH har varit flexibla och tillmötesgående.
Ett tips till när vi pratar kök. TH har olika vitvarupaket. De behöver man inte alls hålla sig till, man kan välja och vraka som man vill, dock från deras leverantörer (Siemens eller Husqvarna, kan inte mixa). Vi köpte kyl och frys på annat håll, men resten från dem. Gick utmärkt.
 
Enligt DN: "Hustillverkaren Trivselhus lägger ned sina fabriker i Åseda och Klöverfors i södra Småland. Totalt mister 38 personer sina arbeten, rapporterar Sveriges Radio Kronoberg"
(http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=821207)

Har dom fler fabriker, eller hur påverkas pågående kunder?


/Abbe
 
Vi valde mellan trivsel och Götene, Trivsel gav lite luddiga besket om priset tyckte vi. Vi bygger ändå ett DYRT hus och då vill man veta lite mer precist var man landar flera hundra tusen fel gillar jag inte. Inget definitivt pris på markarbetet heller, luddigt. Har hört att flera har fått grovt felkalkylerade(glädjekalkyler) på mark och grund. Dock inte från trivsel hus men vi tog det säkra föra det osäkra och valde Götenehus som vi är otroligt positiva till och med deras totalentreprenad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.