Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Läs på vår blogg (under Bygget 2008-08-22) om hur vi har blivit behandlade av Bromölla Trävaror. Sådant som bara händer på film. Man tror inte att det är sant.

http://www.bodelssons.blogg.se
 
Oj, jobbigt!
 
Det är ju i alla fall skönt att ni orkar ta i med hårda nypor! Allf för mång idag rycker på axlarna och hoppas att det "snart" löser sig...

På dom bara! :)
 
Kul skrivet. Heja, Heja
 
Ge han vad han tål!
 
de är för jävligt ju.................men ni kan ju glädjas åt de du skrivit .......riktigt kul-------..*du ä så dutti så lilla vän*
 
Hemmakatten
Måste nog säga att jag, till skillnad från andra här, inte tycker att ett sådant okontrollerat, aggressivt beteende från din sida är särskilt bra.

Det lär knappast heller leda till en, för er, framkomlig och acceptabel lösning. Tvärtom, om man låser in sig i ett hörn, och framföralt om man låser in andra i ett hörn, blir positionerna väldigt cementerade.

Och såvitt jag förstår, så hade ni fel vad gäller fönstren och det fanns avtal som sa att ni skulle betala vid leverans.

Hade ni varit lite smidigare, hade "Bert" förmodligen haft lättare att se och hade haft en vilja att rätta till de fel som begåtts. Med ert agerande fick ni honom omedelbart att sätta sig själv i försvarsställning.

Själv skulle jag ju aldrig hyra in hjälp för fönsterinsättning utan att kolla nån vecka innan att fönstrena verkligen kommer att levereras. Nån dags försening måste man kunna ta.

Det händer att fel begås, och det kommer alltid att vara så. Det viktiga är hur fel behandlas och kommuniceras.

Man kan aldrig ändra någons annans beteende, bara sitt eget. Och på så sätt få andra att ändra sitt.
 
Jag håller helt med hemmakatten. Du har inte varit smidig själv och ditt sätt att skryta med dina utskällningar lämnar en dålig smak i munnen. tror du att du kommer få mer hjälp om du skriker högre?
Att jaga SP ger ingenting. du har handlat av "Bertan" och dit ska du vända dig med alla krav och frågor.
Möjligtvis kan du ju fråga fabriken om leveranstider men det är nog allt.
 
Håller varken med Hemmakatten eller Styrman1.

Nån måtta får det ju vara på dumheterna.
 
Steg ett i en tvist är ju som alltid att kräva rättelse till den som levererat oavsett om det skett helt felaktigt, den har alltid rätt att söka avhjälpa felet - passerar man den möjligheten har man alltid ett kort strå att ta tag i när man senare går vidare för att få hjälp i tvisten. Det är tyvärr alltid en stor och mycket stor skillnad att ha rätt och att få rätt i slutenden och då hjälper det bara att man handlat korrekt enligt "mallen" och inte vad man och tusen andra anser vara rimligt och måttligt.

Vänligen

TMC
 
Helt klart mytoman-varning på den säljaren, de finns överallt och har en otäck förmåga att överleva det mesta. Tror man tyvärr får bita sig i skägget och lägga detta till "erfarenhets arkivet" - men naturligtvis varna så många man känner :)
 
Okej,
Jag inser ju att du har skapat en del av det här missödet helt på egen hand. Leveransförseningar kan förekomma, misstag också. Att vara otrevlig är däremot inte okej från något håll, sen är ju frågan vad som gjort att tonen i era dispyter är mer eller mindre hatisk. Efter att ha läst lite i bloggen och kanske framförallt med din mailkontakt på SP så förstår jag nästan vem som skruvat upp tonen (vad du nu hade för affärer med dom?). Om jag beställer en Volvo av den lokala handlaren och har problem med säljaren eller levaranstiden, inte ringer jag väl och skäller på fabriken i Göteborg?

Eller?

[Moderator har tagit bort nämnandet av personnamn från den här tråden 20080911]

Att bete sig illa mot någon man anser sig ha blivit illa behandlad av kommer ju knappast att förbättra för varken dig eller din motpart. Får hoppas att ni lärt er något av det här. Men jag är skeptisk då jag inser att du snarare är stolt över ert eget beteende än besvikna på att saker och ting felade.

Att du gör skillnad på man och kvinna när någon kallar dig lilla vän, säger mer om dig själv än den som sa det...
 
Redigerat:
Hmm.. ja vad ska man säga.. Efter att ha gjort mig besväret att läsa lite på bloggen ang detta så kan jag bara säga det finns jobbiga säljare men även jobbiga kunder...
Klart att man blir irriterad när saker blir fel men det finns väl gränser..

Bloggförfattaren verkar mäkta stolt över sitt agerande samt att man lyckats hänga ut säljaren på nätet. Till saken hör väl att det hela säger en del om författaren som person också.
 
Osökt kom jag att tänka på den fina gamla yrkesbeskrivningen "en diplomat är en person som kan be någon dra åt h-e så att han ser fram mot resan" :)

/Boro10
 
Tycker hemmakatten säger det bra !
Leveranser kan komma försent och människor missförstår varandra,det händer hela tiden! Tänk på att Ingen säljare/leverantör försenar leveranser medvetet...var artig och tillmötesgående mot varandra så löser sig mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.