Är det någon som vet vad man ska leta efter om man tänker handla lite kvalitetsverktyg på nästa USA-tripp? Kedjor (Walmart säljer väl inte DeWalt kanske) eller rubrik man ska söka efter i telefonkatalogen?
 
Precis som i Sverige har internets Intåg gjort att de flesta lågpriskedjor gått nästan helt online, medan de fysiska butiker som överlever har klart högre priser kombinerat med bättre service. Du kommer även att få betala moms om du handlar lokalt.

Home Depot kan fungera OK om det är en stor butik, och där kan du även använda deras website för att kolla om just din butik har en vara i lager. Nackdelen är att de normalt ligger i köpcentra utanför städerna, så du behöver antagligen bil.
 
Det är många som rekommenderar sina flesta inköp i USA genom att man beställer på internet till sitt hotell, och de flesta går säkert med på det om man frågar. Oftast snabb och gratis frakt i USA enligt rykten.
 
Home Depot var ett bra tips, de har jag sett många av innan jag fick upp intresset för verktyg. Bil får man ju hyra i alla fall, man kommer ju inte riktigt nånstans i USA utan bil
 
Som backup, om du skulle få punka på bilen eller nåt...

Sears säljer Makita, DeWalt, blå Bosch mm, och man hittar oftast en verktygshörna i deras butiker mitt inne i stan med. Sortimentet är kanske inte det fetaste, men det beror ju på vad du skall ha tag i... Priserna har jag inte hundra koll på, men generellt sett är Sears priser ganska låga.

Om du har luft i däcken och hittar en Rockler i närheten så kan det vara värt ett besök.
 
Handlade en Makita skruvdragare på Home depot sist jag var över.
 
Ett riktigt bra ställe med trevliga butiker och bra priser är Woodcraft. De säljer både från butik och på Internet.
Kolla in var deras butiker ligger här
http://www.woodcraft.com/stores/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.