Vill kolla lite med er om vad ni tror det kostar att anlita en grävmaskin till att gräva på garage uppfarten och lite land runt huset?
Betalar man per timme?
 
Hyr en minigrävare på en hyrfirma. Hyr den fredag kväll lämna måndag morron.
Gräv loss allt och lägg i högar.
Helgen efter hyr du en bobcat och kör bort massorna och kör in makadam och sättgrus.
Helgpriserna brukar vara billigare än vardagarna, spec om du själv hämtar och lämnar.
 
H
Eller så om du har väldigt mycket grävjobb så kan det lösa sig att köpa sig en maskin själv och sälja av den efter färdigt arbete. Det är väldigt stabilt andrahandsvärde (ett ord?) på anläggningsmaskiner. Jag gjorde så fast med en sky lift, gick till och med +5000.- på det.
 
(ett ord:))
Vad kostar en skylift!?
 
Grävde hemma för 2 veckor sedan och fick fakturan i brevlådan igår.
Minigrävare 4,5ton..utrustad med sån häringa grej som kan snurra skopan och förarare.
475 kr + moms/ timme.
Grävde ner kablar,dräneringar,dagvatten samt planerade.......klart värt sina pengar.
 
H
enasnilla skrev:
(ett ord:))
Vad kostar en skylift!?
Min var en -93:a, bogserad lift på dryga 1300kg. 75 kilo pengar gav jag, sålde 80.
 
Ah okej kommer kanske att behöva en sån...Verkar ju vara ett vettigt alternativ till hyra när man liksom får hyran tillbaks med bonus:D
 
I mina trakter är det inga problem att få tag i maskin med förare för 500.--600.-/timmen med 16 tons maskin.
Det är visserligen oskattade pengar :D
Yrkesförare klarar av jobbet minst fyra gånger fortare än en ovan maskinist så jag tvekar inte på att låta proffsen göra jobbet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.