Kan man ha det?

E lite sugen på att lägga likadana klinkers utanför éntren som innanför men jag vet inte om det funkar?Dom är frostsäkra iaf men håller dom?

Det är 30x60 plattor som är knappa centimetern tjock..jag tänkte att man kanske skulle kunna lägga dom på samma sätt som marksten alltså..

eller e jag helt ute o cyklar?
 
Lägga dem på samma sätt som marksten?? Hmmm, ganska tveksam till att det fungerar, då får man nog bara extra mycket noggrann med underarbetet om det ens fungerar.
 
mmm jag e oxå lite osäker...men det vore såååå fint!!

hur måste man annars göra?gjuta platta först eller?
 
Gjuta platta hade vart det bästa. Har själv funderat i de banorna, men gav upp då jag kom fram till platta är det som gäller för bästa (och enda?) resultat...
 
mmm måste vi gjuta så blir det nog vanlig marksten för oss oxå e jag rädd...men jag vill så gärna!Ska nog lägga några o se hur det funkar..om dom får ligga över vintern så borde man ju märka ganska snabbt om det funkar eller ej..

vår framsida ser bedrövlig ut nu redan så det gör inget om vi stökar till den lite till:-D haha
 
Bortsett från frosthärdigheten är jag tveksam till att använda samma typ av klinker utomhus eftersom de troligen är så släta att de kan orsaka rejäl halka under vinter/snöperioden.
 
yonna skrev:
Bortsett från frosthärdigheten är jag tveksam till att använda samma typ av klinker utomhus eftersom de troligen är så släta att de kan orsaka rejäl halka under vinter/snöperioden.
näpp dom e inte det minsta släta...grov,halkfri yta på dom...har dom som sagt innanför dörren och vill inte halka omkring som bambi där;-)
 
Detta är kanske helt fel men rent sponant slås jag av en tanke. Är problemet att få klinkern att ligga still och inte börja luta? I så fall kan man väl lägga vanlig marksten (vad som helst, sjöstensplattor får man ju gratis mot upplockning) och sen lägga klinkern på dem!? Fast då är det ju inte mycket mer jobb att gjuta en tunn platta.
 
Ropa:

ja de te just det,dom kanske inte vill ligga kvar o så,eller att de bryts av under vintern eler nåt..Jag vet inte riktigt vad jag oroar mig för,ville bara kolla om nån visste om det gick att lägga det bara så där..

undrar just hur tjock platta man behöver gjuta annars,det kanske kan vara värt det??
 
30-60, de platterna tål inge marktryck utan spricker utan fast underlag. e re en liten yta utan bilkörning på e e bara o köpa armeringsnät o gjuta en platta på 5 cent me hyfsade massor under, dräneringsmässigt, och sätta med frostsäker fix
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.