Hej igen!
Tänkte kolla om nån har byggt med Fiskarhedevillan och gärna deras modell Lommen. Vad kostar den? Är deras hus bra? Är de bra att ha och göra med?
Mer information är välkommen.


// Erik
 
Hej igen!
Skrev fel i det översta meddelandet.
Det ska vara deras modell som heter Domherren.

// Erik
 
Hej Hedin!
Prova och sök i forumet. Det finns många som har byggt med Fiskarhedenvillan.
Det som jag har sett så verkar det som om de har mycket gott renomé.
Jag har själv tittat på Domherren, men jag har inte kommit längre i funderandet. För mig är det viktigt att huset ska passa in i omgivningen.

Övriga husfabrikanter som jag tycker är intressanta är Vallsjöhus. Mycket bra bemötande när man pratar med dem och hög standard på husen.

Mvh
Rodge
 
Ok.
Vet du hur Vallsjöhus ligger i pris och standard.

// Erik
 
Jag har pratat med dem ett par gånger och de säger att de är inte billigast om man jämför med t.ex. trivselhus i deras standardutförande. Men om man väljer upp till samma standard som Vallsjöhus på ett annat husfabrikat så ligger Vallsjöhus lägre i pris.

De ska ligga i paritet med Trivselhus i kvalité (tror jag) eller högre. Men man kan ju mäta kvalité på så många sätt. En sak som jag tror ligger till Vallsjöhus fördel är att de är ett mindre företag och du får större betydelse som kund hos dom. Du försvinner inte i mängde så att säga. Dessutom får du en mera direktkontakt med fabriken. Detta är också kvalité!

En annan hustillverkare som är intressant är Fiskarhedenvillan.

Mvh.
Roger
 
hej
igår träffade vi en snubbe från fiskar heden.
själva huset i sig är nog bra, ds stommen mm.
men det ingår inte några golv , inte heller tapeter, samt ingen som helst utrustnig i bad & wc !!
deras standard spis har inte varm lufts ugn & är inte inbyggnads spis utan en vanlig fristående spis.
el & vvs rítningar ingår ej. cental dammsugare ingår ej som standard.
vist låter priserna lockande, men ska du sedan behöva
köpa till golv, vc stol, handfat kakel el våtrums tapet mm
så blir den nog inte ett dugg billigare än någon annan.
nej inte blev jag sugen på fiskar heden !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.