Hej, vi har problem med att få permanent bygglov utanför detaljplanerat område i våran kommun, dem säger att man inte kan söka det, enbar tillfälligt.
Efter mycket bråk har dem gått med på att ge oss det om vi kan visa att någon annan kommun har gjort det.

Någon som har fått permanent bygglov utanför detaljplanerat område?

/MVH
 
Självklart! Dock så tas oftast dessa bygglov utav byggnadsnämnden.
 
Projektören skrev:
...Någon som har fått permanent bygglov utanför detaljplanerat område?

/MVH
Jag...och några tusental andra i GBG kommun. ;)
 
ok, skulle man kunna få en kopia på erat bygglov? som man kan visa upp för våran kommun
 
Projektören skrev:
ok, skulle man kunna få en kopia på erat bygglov? som man kan visa upp för våran kommun
Skall försöka leta upp det och PM:ar dig en inscanning.
Annars är det ju en offentlig handling. De kan ju kolla på:

Göteborgs Kommun, Björlanda 2:22

Jag förstår fortfarande inte att de resonerar som de gör. Bygga utanför detaljplanerat område är relativt vanligt och för dig som tomtägare lite skönt med de friheter det innebär.
 
tack så mycket, det innebär stor hjälp :)
 
Det behövs inte längre hittade det flera bygglov på nätet men tack ändå
 
HAHAHA - det där var det roligaste jag har hört på en vecka!! (Att inte kunna söka bygglovutanför detaljplanelagt område alltså).
Det skulle nämligen innebära att ALLA hus som byggts utanför detaljplanelagt område är svartbyggen!

Du måste tala om vilken kommun det rör sig om för något liknande har jag aldrig hört talas om!!
Säg att Du skämtar för annars är det riktigt, r-i-k-t-i-g-t, RIKTIGT illa med kompetensen hos den kommunens stadbyggnadskontor (eller motsvarande).

Mvh
/Almen
 
Det var riktigt lustigt. Större delen av Sverige består ju av landsbygd. Den planlagda ytan är ju bara en liten bråkdel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.