Visste inte vilken kategori detta skulle vara men provar här.

jag har en Electrolux ESF631 som började strula igår. Tömningspumpen går hela tiden. Även när man "stänger av" maskinen. Läste i handboken. Står att det beror på att överfyllnadsskyddet är utlöst. Och att man måste kontakta service.
Att det löste ut tror jag beror på att vi diskade av grejer med mycke klaffs på så silen blev igensatt. Vi skall byta kök om en månad men jag vill ha fart på denna maskin under tiden. Så är det nån som vet hur man återställer överfyllnadsskyddet på en Electrolux ESF631 och kan göra en liten beskrivning på det så vore jag tacksam. Vill ju inte ta in nya maskinen i ett orenoverat kök när det bara är en månad tills vi ska renovera.
Tackar på förhand.
 
El-ux har tydligen olika typer av överfyllnadsskydd, en del måste t.o.m bytas ut.

Jag hade dock ett som gick att fixa, det var så enkelt dom en liten balja med tillhörande kudde som jag bara torkade ur. Ring E-lux service och fråga vad som gäller för din maskin!
 
Du kan ladda ned bruksanvisningen till din maskin från Electrolux hemsida. Gå till http://www.electrolux.se/ och klicka på "Kundtjänst". Välj därefter "Ladda ner bruksanvisningar" och ange "ESF631" i sökrutan.

Bruksanvisningen säger att du ska tillkalla service om översvämningsskyddet löst ut, men det står också att översvämningsskyddet är en flottör som känner av om det finns vatten på den heltäckande bottenplåten. Kolla alltså i första hand om du kan torka av bottenplåten.
 
Tackar för de svaren. Får ta och kolla upp det när jag kommer hem i kväll.
 
Min förra (Rosenlew) blev resettad om man drog ur sladden och hade maskinen spänningslös i några tiotals minuter.
 
Det löste sig. Plockade isär maskinen så pass att jag kom åt flotören under maskinen. Där va det blött. Torkade ur och provade .. vipps det funka... Nu får vi se om det var nått tillfälligt eller om maskinen läcker lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.