Vart hittar jag snygga arbetsbänkar och skåp? Jag är ute efter att få garaget att se ut som ett kök ungefär. Alltså bänkar i normalhöjd typ som en diskbänk och få tillgång till ett antal olika funktioner. Ex, en del agerar skåp en annan hylla under "bordsskivan som går längs med väggen. Prylar i rostfritt, rött och svart gillas mycket men det är bara ett plus :)


Sen kommer vi till golvet, det är prio 1. Är ute efter nån slags färg som håller rätt bra och ger en blankare yta än någorlunda sliten betong.

Betongen är rätt sliten och inte allt för jämn. Kan man göra nån slags förarbeta på egen hand? Typ slipa eller gå tillväga på annat sätt bara för att jämna till ytan innan man påbörjar målningen?

Gärna tips på annat som kan passa i ett modernt och fräscht garage.

Tack på förhand till alla som tar sig tid att svara!

Mvh Jocke
 
Kakel/klinkers golv är ganska snyggt i ett garage. Annars om du inte skall sulla och skita ner allt för mycket så kan man måla golvet vitt, garaget upplevs som mycket ljusare.

Du kanske skulle kolla på närmaste maskinuthyrare om det finns något liknande.
http://www.cramo.se/Web/Apps/Products/ProductGroup.aspx?id=7577&epslanguage=SV

Använde själv en liknande med "puckar" under skivan, funka ganska bra på betong, dock så hade jag nån typ av skithårt material i golvet som dom fixat fallet med.
 
Redigerat:
Borde det inte gå att bygga till nåt passande i bänkväg av IKEAs kökstommar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.