Hej!
Har just införskaffat ett Lay-Z Spa från Ica Maxi. Betalade 1700 :-, de hade 50% rabatt på alla pooler :)

Jag undrar om det är någon som har kört ett tag och kollat förbrukningen på den. Man skulle ju vilja ha igång den hela tiden så att man kan ta ett dopp lite nu och då.

Sen undrar jag vad ni kör för reningsprodukter, fanns ju en uppsjö produkter att köpa? Även dessa var ju halva priset så jag tänkte bunkra upp med det och även filter.

Sista frågan, hur ofta byter ni vattnet?

Lägg gärna upp bilder på era span, vore skoj att se!
 
  • Gilla
Milla30
  • Laddar…
Vill också veta hur ni sköter er lay-z spa.. har precis införskaffat en också från ica maxi för 1700 :) tjohoooo :D
 
Jag var nyss och köpte filter etc på ICA. 2st för 24.50. Jag köpte ett gäng när det lix var så billigt. Sen blev jag i valet och kvalet om jag skulle köpa klortabletter eller aktivt syre (klorfritt). Jag köpte det stora startkittet av varje. Får prova och se vad man tycker funkar bäst. Det dom inte hade var algmedel som man måste ha om man kör klorfritt (dvs aktivt syre), så det får jag köpa någon annanstans.

I kitten förljde det med provstickor. De sålde sådana separat med, de tog 169kr för 50 stickor till klor-varianten (ord pris). Såg när jag efteråt var på barnens hus att de tog 39kr för 50 stickor (ord pris) så det var ju stor skillnad. Och vad jag kunde se var det samma tre saker man kollade.

Vill också veta hur ni sköter er Lay-z :)
 
Jag använder Nitors snabbklor (tablettform). Började med 4 st och lägger i en om dan (det ska stämma enligt råden på förpackningen).
 
jag köpte ett idag på ica maxi i motala för 3499 kr.
vilken maxi butik köpte ni ?
borde det inte va lika billigt överallt ?
 
På ICA Maxi i Örebro hade de 50% på alla pooler och sommar och badlek (dock ej poolkem).
 
Jo, det var Nitors startkit jag köpte och då ingick snabbkloret i tablettform, låter ju som den enklaste varianten. På ICA Maxi här i Skellefteå hade de 50% på alla pooler och tillbehör inkl. poolkem.
 
Är det ngn som vet hur mkt denna pool drar i elkostnader?
 
  • Gilla
Gislaved6
  • Laddar…
Nu finns det 2 st Lazy Spa pooler kvar på Ica Maxi i Allum, Partille för den som vill ha. Vi köpte den 3:e! :) Pris ca 1800 kr (dvs halva priset).
 
KOstar även under 2000 på tyska Ebay...
 
  • Gilla
Gislaved6
  • Laddar…
Är det ingen som har den stora rektangulära?? Fick syn på den för 2600 igår ( halva priset )

Hur tömmer man ur vattnet? Var sitter "utloppet" ?
Hur mycket skulle man behöva isolera för att kunna använda den hela vintern?
 
Redigerat:
Vet att tråden är gammal. Tar en chansning.

Saken är att vi köpte en beg som installerades igår. Nytt filter, nytt vatten (haha).
Menmen. Vi värmde vattnet till 36 grader. 6 gram granulat chock klor och 10gram sänk pH. Efter att 2 vuxna och 1 barn badat i knappt 2 timmar, började den varna på E01. Det visade sig i slutändan att filtret blivit täppt något! Plockar man bort denna, funkar allt. Sätter tillbaka det gamla, fel efter ca 5 minuter. Ny filter, fungerar.
Inte ska man behöva byta filter efter varje 2 timmars pass?

Jag löste detta för tillfälle (vill inte byta filter så ofta, därför testar) med en dubbelvikt strumpbyxa i nylon (frun har många :) ).

Har ni åsikter om detta?
 
Så ska det naturligtvis inte vara. Jag rengör filtret 2-3 gånger i veckan. Inne på andra säsongen med spat.
 
Ska försöka starta den imorgon. Blir det samma fel, provar jag kontakta ICA Maxi. Visserligen köpte jag mitt begagnat men kvittot följde med. Garanti kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.