Jösses..
Vad har hänt med byggahus.se? Är det någon bugg i min webläsare eller ska de se ut såhär? Ser väldigt epigt ut i alla fall.. Var mycket snyggare tidigare.
 
Ja, den gamla designen var bättre. En annan sak som jag funderat på förut är varför forumets inbyggda sökfunktion inte används som standard, utan den kallar man avancerad. Den inbyggda sökfunktionen är enligt mej mycket bättre än den andra google-varianten eller vad det är.
 
Ja, sökfunktionen fungerar inte alls just nu, även om den fungerade alldeles utmärkt igår kväll och i morse när vi testade. Vi undersöker vart felet kan ligga.

Den sk. avancerade sökningen var forumets standard tidigare och vi bytte ut den för ett år sedan mot en egen google-sök efter massiva påtryckningar från forumets medlemmar. Den gamla sökfunktionen (dvs dagens avancerade sök) fungerar inte särskilt väl. Den tar lång tid, den tar mycket kraft och hela forumet blir långsamt när många söker samtidigt. Dessutom söker den inte på hela sajten varför man går miste om artiklarna där informationen man söker kanske finns.

Den nya sökfunktionen är faktiskt mycket bättre, om vi väl får den att fungera igen.

Angående ingresser i artiklar så är de lika långa som tidigare. Jag har kopierat dem från gamla utseendet rakt av. Vet inte varför de upplevs som kortare? Menar du "puffarna" på startsidan?

Just nu har vi också nu väldigt mycket "senaste diskussionerna" på startsidan. Det är för att vi helt enkelt inte hann lägga till det som vi egentligen vill ha där. Vi var angelägna om att komma ut med det nya utseendet snabbt, men har ändå en del kvar att göra. Bland annat är det att lägga andra saker på startsidan än "Senaste diskussionerna". Vi kommer också att lägga in redaktionellt innehåll här i forumet, till höger varvat med annonserna så att hela sajten känns mer integrerad och förhoppningsvis blir lättare att hitta på.

Det är jättebra att få era synpunkter på nya sajten så här långt, även om det kommer att ta några veckor innan vi är helt klara. Det är lätt att man blir blind när man sitter och stirrar på något dag efter dag, månad efter månad.
 
Visst finns det funktioner så att användarna själva kan konfigurera personligt utseende? tex ändra bakgrundsfärg osv.. har för mig jag sett de i nåt annat forum.. Jag tycker det är jobbigt att glo länge på sidan nu då den är så hemskt ljus! Som att sitta å titta in i en glödlampa!
 
Google-söken är helkass då datumen på trådarna inte stämmer det minsta, så väl nya som gamla står på samma datum.
 
Håller med, det är inte bra. Jag ska se om det går att hämta ett annat datum i sökresultaten.
 
ThomasLindgren skrev:
Google-söken är helkass då datumen på trådarna inte stämmer det minsta, så väl nya som gamla står på samma datum.
Byggahus har en egen google-server, som faktiskt är mycket bättre än vad man kan tro. Svårigheten ligger dock i att fintrimma denna, så att exempelvis datumen blir rätt, och att rätt innehåll på sidorna indexeras. Vi jobbar kontinuerligt med detta.

/M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.