Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av blandare från Perrin & Rowe http://www.perrinandrowe.co.uk på , de har ett stort sortiment och priserna är överkomliga och vi har hittat ett par modeller som vi blivit "förälskade" i så nu funderar vi på att slå till. Jag har sett lite om dem i ett par andra trådar men inläggen hade något år på nacken så jag undrar om någon har mer erfarenhet när det gäller kvalitet och hur de klarar svenskt vattentryck. De är specade för 5 bar och svenska blandare som jag har sett är specade för 10 bar, kan det bli problem?

Jag var också inne på Byggfabriken och pratade med dem och de hade slutat med ett annat engelskt märke (kommer ej ihåg vilket) , dels pga av kvalitetsproblem men också för att blandarna inte klarade trycket i ledningarna utan det blev en massa ljud och så.
 
Oh - dom var ju jättefina - var hittade du priser ?

Jag tror att trycket kan vara problem - så vitt jag på rak arm kommer ihåg kör vi 5.6 bar hemma (eget vatten) och de klarar bara 5 bar. Så, de borde läcka som såll ;-)

Men det beror ju på vilket vattentryck du har ? Jag kollade efter tryckreducermojäng på rinkaby rör - men det heter nog inte så om det finns ;-)
 
Hej
Vi har deras "Ionian Two Hole Sink Mixer with Crosshead Handles" sedan ca 5 år. Underbart namn, skön kvalitetskänsla, och hittills inga problem. Tilläggas bör att vi har uselt vattentryck...
 
Angelven skrev:
Oh - dom var ju jättefina - var hittade du priser ?

Jag tror att trycket kan vara problem - så vitt jag på rak arm kommer ihåg kör vi 5.6 bar hemma (eget vatten) och de klarar bara 5 bar. Så, de borde läcka som såll ;-)

Men det beror ju på vilket vattentryck du har ? Jag kollade efter tryckreducermojäng på rinkaby rör - men det heter nog inte så om det finns ;-)
Jag har beställt nu, beställde från den här siten http://www.alarisavenue.co.uk det var svårt att hitta siter i UK som skickade utanför landet. Jag beställde två stycken blandare och får betala ca 4500 för dem, inte så farligt tycker jag.

Jag ringde till kommunen och frågade vad jag hade för tryck, de kunde inte svara på rak arm utan erbjöd sig att komma hem till mig för att mäta och dagen efter så dök de upp från kommunen och mätte mitt tryck. Jag hade 4,4-4,6 men de sa att det är väldigt stabilt så jag chansar och kör på dem.

Såg förresten att även IKEAs blandare är specade bara för 5 bar... fast det är ju en del som haft problem med dem.

Jag tror att det heter tryckreduceringsventil men jag kör på utan.
 
Hej,

jag avråder helt från att ha med den firman att göra. Jag beställde från dem men de bara lovade att leverera men det kom aldrig något när jag efter månaders väntan tröttnade och begärde pengarna tillbaks (givetvis hade de dargit pengarna så fort som jag beställt) så hörde jag inget från dem. Jag var till slut tvungen att reklamera via mitt kreditkortsföretag och jag fick då tillbaks pengarna.

Jag googlade lite mer på dem och upptäckte att jag inte är ensam som haft problem.

Så mitt råd är att inte ha med dem att göra

/Ulf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.