Hej alla! Ska börja renovera badrummet, nu ligger det spån till hälften av höjden, ska jag fylla med mer spån, eller kan jag välja annan isolering. Och i så fall vilken?
 
Redigerat:
Hej..ett annat alternativ kan ju vara ekofiber som du kan blanda med den befintliga spånen som ligger där, alternativt skyffla eller suga upp all spån och samtidigt se över trossbotten, kanske täta mer med papp eller lämplig skiva och sedan fylla på med ekofiber i sprutform, bara att häfta fast en vinduk överst om du anlitar en som blåser ut ullen åt dig.

Vet inte hur mycket du får plats med i facken, i mitt fall så blev det inte mer än ca 20-25cm ull.


Har precis fått avloppet flyttat till ett nytt badrum där det med var spån, mineralull samt torv bl.a som isolering, skyfflade upp allt i säckar, tätade till botten och använde mig av roxull som jag fördelade ut med en hink utan att packa den.

På vinden valde jag att använda mig av ekofiber(lösull) däremot, just för att den kan läggas ovanpå gamla spånen, nu var ju badrummet inte så stort så det kändes inte motiverande att ta hit han som utförde jobbet med ekofibern så därför fick det bli mineralull istället.



Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.