Har ett garage som inte är helt klart och inte jag som byggt från början.
Och jag vet inte riktigt hur jag skall göra med isoleringen. Håller på och ska göra iordning det och göra det uppvärmt.

Det är ca 6x12m med ca 3.5m takhöjd. Gjuten platta, okänt om det är någon markisolation och hur tjock den är. Troligtvis ganska rejäl med tanke på hur annat ser ut gällande huset.

Byggt med någon form av lättbetongblock(?) med 21cm tjocka väggar. Inget innertak, funderar på plåt och sedan isolering ovanpå det. Frågan är hur tjockt? Kan lägga i princip hur tjocksom helst rent platsmässigt. Lutar åt plåt istället för gips pga av höjden och att jag har en travers under så gör det lite krångligare att komma åt.

Har tänkt slå på panel på utsidan (bara en gavel med panel nu), räcker det med luftspalt (lägger tvärreglar att spika panelen i) och vindpapp? Vill helst inte ha något mer på insidan, tänkte bara jämna till med puts.

Kommer nog lägga igen fönstren.

Ett par bilder på hur det ser ut nu:
h6.jpg
325_1.jpg
 
Tjockleken på vinden så tycker jag att du kan ju börja med 300mm. Eller kanske 400mm.

Helst ska du nog isolera ytterväggarna också med iallfall 100mm helst 250mm. Det bör du då göra på utsidan innan du panelar om runt.

Det räcker med Vindpapp, regel,luftspalt, panel. Dock så vill ju jag ha isolering där med :)
Isolera inte på insidan, det är dumt. Bättre o göra som du tänker putsa lite & måla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.