Har blivit dags för golvet.

Är i valet och kvalet om jag ska lägga den fukttåliga (gröna) V313-P5, eller den vanliga.

Rör sig om ca 10kvm, och jag hade tänkt mig Swedespan Floorett.

Vilken hade ni tagit?

Tror att det nästan är dubbla priset, typ 1000kr i mitt fall.
 
Vågar nog inte uttala mig om det, har ju läst att det ska eller bör vara V313 men nu bor man ju på vichan så på lokala brädgår´n hade de bara V20 som enligt de skulle fungera, funkar liksom inte att åka 26mil + hyra släp för endast 5m2 i mitt fall.

Nu är golvet dit trixat med ursågningar för purusplatta, wc, tvättställ så nu får det bli som det blir, kommer att ha våtrumsmatta sen iof med flytspackel under som i sin tur är blöt mest det som jag är orolig för hur de påverkar V20 golvspånet..
 
Jag satte V313, men när man tänker till lite så är ju den skivan till för temporär förhöjd fukthalt.
Det kan det ju inte bli efter flytspacklet torkat, och kommer det senare så är det ju bara att riva allt eller hur :)
 
Man lägger ju vanligt V20 spån i övriga rum direkt på bjälklag så varför inte i ett badrum där man har en våtrumsmatta som är ångtät, jaja skulle de bli nå skit i framtiden så får väl nästa generation ordna det, har redan lust att lägga ned hammarn en gång för alla men då blir ju inte helrenoveringen utförd som man påbörjade för 2 år sedan och lär dröja nått år till i den här ensamma okunniga takten ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.